nazareth
2012.12.28
|
|
0 0
92181
|
A digit topikban már válaszoltam, de azóta eszembe jutott még egy dolog. A Tillig (Sachsenmodelle) kocsik küzelkapcsoló-kinematikások. A közelkapcsoló-kinematika előnyös, ha az ember közelkapcsolásra alkalmas kapcsolót tesz bele (pl. Roco kurzkupplung), de kengyeles kuplungokkal több hátránya is van.
Ha a Tillig kocsikat kengyeles kapcsolóval használjuk, az ívekben nincs mi kitérítse a közelkapcsoló-kinematikát, így a kinematika rugójának ellenében a forgóváz fogja kifordítani azt. A kinematika pedig nyomja vissza a forgóvázat. Emiatt tényleg szorulhatnak a kocsik a szűkebb ívekben.
Ez nem csak a Tillig sajátossága.
Közelkapcsolásra alkalmas kapcsolót használva elvileg nem kellene a probléma jelentkezzen. Nekem van pár Tillig (Sachsenmodelle) kocsim, gond nélkül lehet velük tolatni is Rocoline R2-es íveken. |
Előzmény: Sándor1:87 (92177)
|
|