nazareth Creative Commons License 2012.12.28 0 0 92181

A digit topikban már válaszoltam, de azóta eszembe jutott még egy dolog. A Tillig (Sachsenmodelle) kocsik küzelkapcsoló-kinematikások. A közelkapcsoló-kinematika előnyös, ha az ember közelkapcsolásra alkalmas kapcsolót tesz bele (pl. Roco kurzkupplung), de kengyeles kuplungokkal több hátránya is van.

 

Ha a Tillig kocsikat kengyeles kapcsolóval használjuk, az ívekben nincs mi kitérítse a közelkapcsoló-kinematikát, így a kinematika rugójának ellenében a forgóváz fogja kifordítani azt. A kinematika pedig nyomja vissza a forgóvázat. Emiatt tényleg szorulhatnak a kocsik a szűkebb ívekben. 

 

Ez nem csak a Tillig sajátossága.

 

Közelkapcsolásra alkalmas kapcsolót használva elvileg nem kellene a probléma jelentkezzen. Nekem van pár Tillig (Sachsenmodelle) kocsim, gond nélkül lehet velük tolatni is Rocoline R2-es íveken.

Előzmény: Sándor1:87 (92177)