Akkor kicsit másként fogalmazzuk meg a dolgot.
Hatékonyabb és ésszerűbb lenne az összekötés, mint az, hogy a HÉV-et a Stadionokhoz behozni.
Miért is?
Mert ha hozzányúlunk a GHÉV-hez, akkor nem tudjuk kikerülni a teljes vonal totális rekonstrukcióját, azaz teljesen új alépírmény, felépítmény, felsővezetékrendszer, áramellátás, megállók teljes átépítése, jlező és biztosítóberendezés cseréje, a kocsiszín teljes átépítése.
Ha innen nézzük, akkor ez az összeg mindkét esetben fixnek tekinthető, és eltérés valószínűleg százalékos arányban statisztikai hibahatáron belül lenne.
Ha csak beviszed a Stadionokhoz, akkor az átszállási kényszer fennmarad. persze sokkal színvonalasabb mint most, de akkor is átszállási kényszer.
Mellesleg élek a gyanúval, hogy a Stadionok állomás átépítése és a HÉV odavezetése alagútban kb. 2x annyiba kerülne, mintha összekötnénk és a meglévő metróalagútat használnánk.
Vagy úgy gondolod, hogy a mostani metró vágányokon bevinni a Stadionokig? Érdekes lenne a harmadik sín csak picit lenne útban. :(
Még tegyük hozzá: be kell látni, hogy az összekötés műszaki nehézségekkel és indokolatlan mértékű kültségekkel járna. A két üzem egyetlen közös tulajdonsága a nyomtáv, SEMMI MÁS.
A z indokolatlan pluszköltség inkább az lenne, ha a Stadionok állomásba akarnáád mindenféleképpen a mai HÉV állapotokat betuszkolni.