Törölt nick Creative Commons License 2012.12.13 0 0 38100

Igen, a kevei vonal ilyen szempontból a legrosszabb helyzetben van, mivel a városhatáron belül kevés kivételtől eltekintve nagyon rossz helyen van.

Viszont a Csepeli szigeti részén azért nem elhanyagolható helyi forgalmat bonyolít le. A helyközi és a budapesti utazások tekintetében sajnos több tényező együttes hatásának köszönhetően csekély mértékű.

 

Én is szeretem a HÉV-et, de sajnos be kell látni, ha egy fenntartható, hatékony, és megfelelő szolgáltatási és technikai színvonalú hálózatot és üzemvitelt szeretnénk magunknak, akkor elkerülhetettlen a HÉV viszonylatok integrálása más rendszerekhez.

Például a kevei vonal esetében még a jelenlegi nyomvonalvezetés mellett is érdemesebb lenne, ha olyan LRT-vé alakítanánk, amelyen olyan szerelvényeket közlekedtetünk, amelyek a villamoshálózatot is tudják használni. A Soroksár - Ráckeve szakaszon pedig ezzel párhuzamosan a nagyvasúti járművek (pl. Desiro) is közlekedhetne.

Ezzel elérhető lenne, hogy a mai kis és nagyegységek helyett akár kisebb kapacitású szerelvények de a mainál sokkal sűrűbb követéssel közlekedjenek, amely valószínűleg utasszám emelkedéshez vezetne.

Az utas sem teljesen hülye, ha látja, hogy sűrűn közlekedik, van rajta hely, és gyors is, akkor kipróbálja, ha jobb neki a sok buzsozás és átszállások helyett, akkor valószínűleg gyorsan át fog szokni, mert a jót könnyű megszokni.

Előzmény: siófoki35 (38096)