RIKA424 Creative Commons License 2012.12.10 0 0 82026

Te most arra gondolsz, hogy a BKV nem törődött a régi járművek megőrzésével, és alig maradt valami?

 

----------------

 

Nem bizony.

 

1975-1980 között élénk vita volt a BKV-VOLÁN Tröszt-Közl.Múzeum-KPM-Ikarus ötszögben a védendő járművekről.

A KPM két főt (egyik én voltam) delegált ebbe a munkabizottságba.

 

Minden résztvevő egyértelműen elutasította, hogy egyetlen buszt is megtarrtson.

 - Ik-30,

 - TR 3,5

 - Ik-csuklós,

 - mikrók,

 - AMG,

 - Alba busz,

 - Fakarusz,

 - 557,

 - Europabusz,

 - stb

 

még megvoltak.

 

Mindegyik a másikra kente a munkát, mondván nem az Ő dolga csinálja a másik.

Különösen fájó volt a Közlekedési Múzeum teljes elutasítása.*

 

akkoriban a közlekedési múzeum és a BKV is 100%-ban vasuti járműveket akart megőrizni. Mozdonyt, HÉV-et, villamost, földalattot, stb.

 

Miközben villamosból eltennivalónak minősítettek kb. 40 db-ot, amit el is tettek évekig, addig autóbuszból egy darabot sem kívántak megmenteni.

 

Ezt írásba is adták.