Te most arra gondolsz, hogy a BKV nem törődött a régi járművek megőrzésével, és alig maradt valami?
----------------
Nem bizony.
1975-1980 között élénk vita volt a BKV-VOLÁN Tröszt-Közl.Múzeum-KPM-Ikarus ötszögben a védendő járművekről.
A KPM két főt (egyik én voltam) delegált ebbe a munkabizottságba.
Minden résztvevő egyértelműen elutasította, hogy egyetlen buszt is megtarrtson.
- Ik-30,
- TR 3,5
- Ik-csuklós,
- mikrók,
- AMG,
- Alba busz,
- Fakarusz,
- 557,
- Europabusz,
- stb
még megvoltak.
Mindegyik a másikra kente a munkát, mondván nem az Ő dolga csinálja a másik.
Különösen fájó volt a Közlekedési Múzeum teljes elutasítása.*
akkoriban a közlekedési múzeum és a BKV is 100%-ban vasuti járműveket akart megőrizni. Mozdonyt, HÉV-et, villamost, földalattot, stb.
Miközben villamosból eltennivalónak minősítettek kb. 40 db-ot, amit el is tettek évekig, addig autóbuszból egy darabot sem kívántak megmenteni.
Ezt írásba is adták.