zimurgy Creative Commons License 2012.12.03 0 0 49182

Elhatároztam, hogy beépítek valami automatikát az ablakemelőhöz, kicsit ellensúlyozandó, hogy meglehetősen szerencsétlen helyre tervezték az ablakemelő kapcsolókat.

(Xsara1-ről van szó, ámbár az újabbakon sem lett jobb helyen, sőt...)

A leggazdaságosabb megoldásnak az tűnt, hogy Xantia X1-es Bitron-elektronikát építek be, azt olcsón kapni bontottan.

Vettem is jóárasan, készítettem egy kis adapter-kábelt, és ma beépíttettem.

Egyelőre csak a vezetőoldali ablakkal foglalkoztam. Ha beválik, jöhet az utasoldalira is ugyanilyen.

A ...-féle kapcsolási rajz alapján végtelenül egyszerű az áramkör, gond nem lehet - gondoltam én...

 

Hát lett... vagy nem... ez nézőpont kérdése.

 

Ugyanis bepróbáltam ideiglenesen, kipróbáltam: pazar. Automata fel is, lefele is, ha 1 másodpercnél hosszabban nyomom a kapcsolót. Ha rövidebben, akkor manuális, épp' mint a Xantiánál. Szóval jónak tűnt.

Mivel ez csak teszt volt, kivettem az adapter-kábelt, a kapcsolót az eredeti csatira visszatoltam, próba: semmi. Illetve egy erőtlen moccanás csak, mintha az akku a végét járná, és kevés volna a feszültség. Próbáltam hát járó motorral is: semmi...

Automatika visszaköt: álló motorral is remekül működik...

Újra az eredeti bekötés: semmi...

Így hát jobb híján véglegesre készítettem, működik is, ahogy kell.

De rettentően zavar, hogy mi is van a háttérben?

 

Az autó 2000 januári, tehát a legutolsó kivitelű Xsara1. Felmerült bennem, hogy valamiféle BSI már itt is van, és esetleg amiatt lehet ez. A kapcsolási rajz pedig _gondolom_ a korai Xsara1-hez jó csak.

Ennek ellentmondani látszik, hogy komoly vezeték-keresztmetszetek (1,5 mm2) mennek a kapcsolókra, így életszerűtlen, hogy a kapcsolók csak a vezérlőáramot kapcsolnáik.

 

Valakinek ven esetleg ötlete, vagy személyes tapasztalata késői Xsara1 ablakemelő-áramkörökkel?