Lehet kezdeni a Tisza Volánnál a selejtezést :
ez igaz (miért ne volna) akkor az elővárosi közlekedésben, sok város elővárosi közlekedésében, hatalmas vérengzést kezd a Völner-Fónagy páros:
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Átalakítják a tömegközlekedést az országban - ezek a tervek
Forrás: Kossuth Rádió, Krónika
| 2012. december 02. vasárnap 06:13
A távolsági tömegközlekedés összehangolása is célja annak az átszervezésnek, mely során régiós busztársaságok jönnek létre az országban.
Összevonják a hazai busztársaságokat; az így létrejövő nagyobb, régiós cégektől hatékonyabb működést vár a kormány. Az átszervezések részeként a távolsági buszok menetrendjét a vonatmenetrendhez igazítják majd, hogy azok ne konkurensek, hanem egymás kiegészítői legyenek.
A Dél-Dunántúlon például három cégből alakul meg a régiós közlekedési központ. A vezetői szintek egyszerűsítésével országosan hét céget hoz létre a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium. Völner Pál infrastruktúráért felelős államtitkár szerint az átszervezés célja, hogy optimális üzemi méretek jöjjenek létre. Egy szervezetileg összevont csoportnál nagyjából 300-400 busz lesz,
...........ami hatékonyabb eszközfelhasználást tesz lehetővé, kevesebb javítóbázisra, tartalék alkatrészre lesz szükség.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Nos ha régiónként elég 400 busz akkor nem kell ide magyar buszgyártás, hisz a most meglévő autóbuszok 60%-át is ki kell vonnia a Fónagy-Völner párosnak a rendszerből.
Most úgy 800-1100 busz van régiónként.
Tehát a Tisza Volán kb. 400 buszából maradhat úgy 160-180 db.
Lesz utas a vonatokon az Alföldön is.
Ez legalább őszinte beszéd Völnertől.