ZsoZol B. Good Creative Commons License 2012.11.30 0 0 133660

OFF

 

Nos, elmondom, amit tudok.
A 125-ös és 150-es mutatói függnek az évjárattól is, mivel időközben történtek apróbb módosítások a blokkban, bár ezek annyira nem számottevők.

A 250-es Trophy blokkját annyira nem variálták.

175-ös Trophy-t nem rendeltek kishazánkba, így meglehetősen kevés van belőlük - csak annyi, amennyit az NDK munkások lábon behoztak.

Sajnos ezek sem maradtak meg feltétlenül ilyen formában, mivel nagyrészük fel lett fúrva 250-esre.

A kettő közti különbség csak a hengerfurat, a karburátor torok (és fúvókák), plusz a lánckerék volt.

 

Persze sok 125-ösnek is ez lett a veszte...egyszerűen 150-esként végezték.

Nem csoda, mert csak így léphették át a 100 Km/h-s lélektani határt :-)

 

Fogyasztás... A kisebbik ES-ek 50-es tempónál 2 liter körül esznek, nagyobbik testvéreik egy literrel többet.

A sebesség növelésével ugrásszerűen nő a fogyasztás is, de ez nem MZ, hanem kétütem jelenség.

100-as tempót ha eléri egy kis Trophy, akkor 4 és 5 liter körül nyel.
A nagyoknál ez 6 fölé rúg.

 

De ezt ne vedd készpénznek, csak fejből mondtam, mindjárt szedek elő róla pontos infót.

 

Mindez persze alapméretes hengernél.

Gyári karbitorok átmérők köbcentinként növekvő sorrendben: 22 - 24 - 26 - 28

Az összes a klasszikus, alsó tálcás (a korábbiakból nem érkezett hozzánk)

 

Hátrányok...hát csak annyi, hogy meg kell szokni :-)

Eléggé nagy súly van elől, a lengővilla és a tartója meglehetősen 'önfejűvé' teszik a motort - főleg, mivel lapos kormányos.

Aszfalton torpedó érzés vezetni őket, földes-sáros úton szabályos küzdelem az egész.

 

Alap mondat, hogy 'nem fordul a lámpa a kanyarban'. Sosem érdekelt, nem is tűnt fel.
Egyrészt a mai motoroké sem fordul, másrészt ritkán kanyarodik az ember nagy kormányfordítással, inkább döntéssel.

 

Ha rendben van minden és be van állítva, akkor ugrós, sportos vasak, korukhoz képest.

 

Az ES széria még zsírzógombokkal jött ki, vagyis szökőévente ellenőrizni kell a mozgó alkatrészeit (lengővillák, fékkulcsok, ez-az-amaz).

 

Elektronika (ér mosolyogni :D ).
Mára már eléggé megrágta a kábelezéseket az idő, de lehet kapni komplett kábelkorbácsot.

Én megbízok az eredeti gyújtásban és fesszabályzóban - egyszer hagyott csak cserben, erről tudtok -, de számos módja van ezek mással való pótlásának. Gyári esetén megszakítót, szénkeféket és fesszabályzót érdemes néha ellenőrizni...de úgyis jelez, ha hiba van.

 

Gyári 6V- de nem nagy munka 12V-re alakítani őket.

 

Nagytesóhoz létezik oldalkocsi, de ebbe most nem megyek bele :-)


Nagyoknál elől-hátul 16"-os kerék, kicsiknél 18"-os.

 

Kicsikhez van annyi alkatrész, mint a nyű. A nagyokhoz is akad, de azoknak jobban megkérik az árát.

Szerencsére több alkatrésze pótolható későbbi MZ típosokéval.

 

További személyes tapasztalat, hogy a nagy sárvédők és oldaldobozok miatt eléggé megérezni vele az oldalszelet... de azért meg lehet vele barátkozni.

 

Előnye, hogy ha szép állapotú, akkor sok csodálója akad a hétköznapokban ;-)

 

Mindegyik típushoz kapható gyári térdvédő, amit esős időben jó szolgálatot tehet.

 

 

 

Egyenlőre ennyi jutott eszembe, talán több is, mint amit tudni akartál :-D
Amúgy miért kérdezed? Beneveznél egyre?

 

Előzmény: D. NAGY (133658)