Szia
Én a turbóban megégő kokszosodó olajra gondoltam, tehát a turbó kenési oldalára nem a gázzal érintkezőre.
Érdekes ez az EGR-es dolog de a probléma az hogy az az égéstermékek visszavezetéséről szól és semmi köze a kenéshez a kenési rendszer
normál esetben zárt rendszer. a kenési rendszer két szűk pontja van a turbó a nagy hőterhelés miatt illetve a dugattyú gyűrűk mert ugye alatta
olaj felette korom van (ha a hengerfejet kihaggyuk). Bár jobban belegondolva Neked olajosaras a füstgázvisszavezető csöved kvázi a kipufogógázod
tehát nekem az azt mondja olaj meg korom... na az a forgattyús hajtóműböl jöhet ja és a turbóból.. :))
egyébként nem kell egyből szétszedni.. azért van a motor diagnosztika.... Nyomásmérések, picozskópos mérések, kamerás belső vizsgálatok stb...
Rengeteg olyan paramétert lehet bontás nélkül mérni ami szinte biztosan megmondja mi a motor gondja..
Üdv