barati83 Creative Commons License 2012.11.29 0 0 8997

Üdv!

Végső elkeseredetségemben írok, hátha tud valaki segíteni.

Van egy Peugeot 407-em 1.6 HDI motorral.  A gond a következő:

kb 134e km-nél megjelent az olajnyomás alacsony felirat a kijelzőn ez pont az M0-son történt ezért begurultam a közeli Gablini szervízbe ahol azonnal mondták, hogy a turbo tönkrement és ki kell takarítani a kartelt az olajsártól. Ez meg is történt poton 200e-ből vitt bontott turbóval és a hiba meg is szűnt kb 2e km-ig, amikor ugyanez a hiba keletkezett. Megint szervíz ahol az olajkartlet levették és megint kitakarítottak belőle egy marék olajsarat és átmosták a motor olajjáratait. A hiba megint megszűnt kb 2e km-ig és újra előjött. Ekkor lett elegem a peugeot szervízekből és vittem egy magán "specialistához" aki elvégezte a korábban leírt műveletet + ledugózta az EGR szelepet mondván, hogy szénkox keveredik olajjal és ez rakódik le. Meg is néztem a maradékokat amik a kartellben voltak, olyan mintha finom fekete homok keveredne olajjal és ettől kis gubicsokba áll össze. Természetesen minden szervíznél általam vitt új olaj (Total Quartz Ineo 5W30) és szűrő (man) került az autóba. Most megint eltelt kb 2e km és a hiba visszajött. Ha leállítom az autót utánna jó kb 10-15 km-ig.

Kérdésem: Találkozott már valaki hasonló problémával? Ha igen esetleg le tudná írni hol keressem a hibát?

A válaszokat előre is köszönöm!

 

ui: még egy olyan érdekességet vettem észre, bár szerintem ennek nincs köze hozzá , hogy a hiba megjelenésével az üzemanyag szint 1 egységet felugrott és a megtehető távolság is kb 250km-el nőtt. Leállítás és újraindítás után megint normális.