mint általában minden üzem, gyár igyekszik profitot termelni, mert ha nem, akkor redőny le...így van ezzel a szuzuki is.. ott keleten komoly szellemi tőke foglalkozik a minél nagyobb haszon elérése érdekében..járják a világot, megvesznek (majdnem)minden új autót, szétszedik, alaposan elemzik a konkurencia termékét, drága elemzéseket készítenek az ország gazdasági állapotáról, a szuzukit vásárolni szándékozók és az azt leszólók vásárlóerejéről...
nem csak a szuzuki, a többi autógyár is nagyon precíz, de bizalmas adatokkal rendelkezik általában a gazdaságról, és konkrétan az autóértékesítésről. ez nagyon sokba fáj, de megéri, ha fogy a termék...ha kevésbé fogy, már jelzik az okokat a vezetésnek.... akik hosszú évekre előre látják a lehetséges fejlődést.. azt, amiről a plebsnek fogalma sincs...azokban a tárgyalóhelységekben, ahol edőlnek a termelési irányelvek, én még takarítani sem mehetnék be...sok, nagyon nagytudású ember, alapos, fáradtságot nem ismerő munkával próbálja a profitot, és ezzel a saját munkahelyét megtartani...
az esztergomiak is szenvednek eleget a recessziótól...akár szalagos, akár a főmérnök...
(ha szabdna egy pénzügyi lapban olvasott legendát megosztani:az oroszok suzuki összeszerelő üzemet terveztek... nekik csak az ötlet, a forma, stb kell, minden mást maguk akartak gyártani, még a motort, hajtásláncot is...a szuzuki ezt ellenezte, mert minden összeszerelő üzembe ők szállítják a motort..... az oroszok tiltakoztak, bedobták a morcit, azzal, hogy ők is tudnak motort gyártani ... a japók elhívtak egy tekintélyes orosz delegációt japánba, és megmutatták a szuzuki motorgyárat, valamint a kísérleti, motorteszt üzemet..amit ott láttak...
a delegáció hazautazott, és aláírták a motorszállítási engedélyt... azóta gyártanak szuzukit is)