RIKA424 Creative Commons License 2012.10.29 0 0 81494

Is-is.

 

A kísérleti kocsik kb. fele sohasem futott sehol civilben.

 

Megépítették, kísérleteztek velük.

Majd átépítették, fődarabokat cserebeléltek bennük, azaz kísérleteztek velük, végül pár évig rohadtak hátul a szakmunkásképzőnél, gyerekek szétdobálták őket, majd elbontották.

 

Másik felük civil de nem magán üzemeltetőkhöz került.

TSZ-ek, KTSZ-ek, községi Tanácsok, iskolák stb.

Mivel egyediek voltak ilyen helyeken csak pár évig futottak hisz semmi se volt hozzájuk a környéken, se szakértelem, se alkatrész, se semmi.

 

A '80-as évek közepétől az Ikarus akkori főmérnökével való személyes jó barátság okán a Nógrád Volán egyre másra vett át, egyedi, a kísérletezést már befejezett buszokat.

Ezek több kevesebb sikerrel futottak Starjánban vagy környékén.

 

Fehérváron nem a kísérleti hanem a protótípusokat adták el az Alba Volánnak.

 

Mindkét Volánnál - ha mód volt rá - előbb vagy utóbb megpróbálták a konstrukció adta lehetőségeken belül egységesíteni az adott protótípus a hozzá legközelebbi rokonságban álló szériás kocsikhoz.

Ha nagyon nem ment, vagy nem érte volna meg a munka, maradt egyedi és úgy futott amíg ment.

 

 

Előzmény: Ep128 (81493)