spapda Creative Commons License 2012.10.27 0 0 41861

Csütörtök óta megint hirdetik, 82 rugó körül osztják a Metroban.

 

A kapcsoló vs. relé kérdést könnyű eldönteni, multiméterrel kiméred, hogy melyik gomb lenyomására a vezetékében melyik két drótot zárja rövidre a kapcsoló, aztán a csörlő csatlakozójában te zárod őket rövidre egy dróttal. Ha így mindig reagál az "utasításra", akkor a kapcsoló a hibás. Ha nem, akkor relé. De a relé működési elvéből adódóan kisebb eséllyel lesz rossz. A relén belül lévő tekercs két lábára rá van forrasztva a vezeték, ha az ott szétjön (nekem volt egyszer egy autóm, amiben a reflektort kapcsoló relé tekercsének egyik lábán engedett el a forrasztás, azért nem kapcsolta a távolsági fényszórót), akkor általában már nem működik többet, tehát nem illik rá a hibaleírásod. A másik opció, hogy az áramvezető lapok nem kapcsolódnak rendesen a relén belül, de ilyen típusú kopáshoz annyiszor kellene használni a csörlőt (konkrétan ki-be kapcsolgatni), hogy az már nem off-road, hanem daruzás. :)

 

A kapcsoló viszont mindig lehet hibaforrás. A multiméteres kiméréssel egyből az is vizsgálható, hogy mindig zárja-e két drót között az áramkört az adott gomb. Ha csavarozva van, akkor akár szét is szedhető a kapcsoló, meg lehet nézni, hogy milyen elven működik a gomb. Legrosszabb esetben a gyári vezetékre saját kapcsoló is építhető, nem túl komplikált történet egy ilyen kapcsoló.

Előzmény: nyuszy (41854)