Amúgy ez jó téma! :o)
Annó még amikor "kicsi" voltam, mutogattak a tv-ben egy bácsit (akkor még a kettes csatorna néha üzemelt, az egyes meg hétfőn nem volt :o) ), aki eltolt egy vasúti vagont! Mindenki örült neki de nagyon! A megkérdezett vasúti kocsi rakodó "szakmunkás" meg odament a vagonhoz, egy "spajszert" betett a kerék és a sín közzé és egy kézzel meglökte! :o) Amúgy ez a lényege a vasúti közlekedés hatékonyságának.
Visszatérve az "eredeti" témához: egy teherautó abroncs gördölési ellenállása kb 0,006-0,01. Ha azt vesszük, hogy itt spéci gumik vannak, akkor lehet kisebbik értékkel számolni.
Ha a csikló 130 tonna, akkor 0,78 tonna kell a vontatásához (elméletileg, ideális esetben). Nem tűnik soknak. :o)
A megmozdítása más dolog, az azért több. (itt segít az automata váltó :o) ).
"Summa-summárum", a 3.3 SD patrol is elhúzhatta vón! :o), :o)
szerintem
üdv
kisspé