Ex Récseis Creative Commons License 2012.10.13 0 0 42815

Tector 2012.10.11 21:07:02 (42646)

"Pedig Óbudán már találkoztam 415-ösben mindkét verzióval (rafikapcsolón 12DNR illetve 1D2NR gombsorrend)"

A ZF Ecomat 4HP váltók a BKV-nál az Ikarus autóbuszokba kétféle elektronikával lettek szerelve. A régebbi AEM6-os az IK 260 és 280-asokba, az újabb EST 18-as az utolsó szériás (ZF hátsó hidas) IK 280-asokba, és az IK 415 - 435 -ös kocsikba lett gyárilag szerelve. Később néhány selejtezett, majd a Sallai Főműhelyben felújított IK 260-as gyári új motort (D2156 HM 6U) és ZF váltót kapott, így ezek is már EST 18-as elektronikákkal lettek szerelve. (JLA-xxx)

A ZF négyféle programot kínál (normál, hegyi, takarék, szuper takarék) amit az adott járműtípushoz (ezen belül elsősorban a motorhoz) illeszt. Az IK 200 és IK 435 gyárilag normál, az IK 415 takarékos programmal érkezett. A gyári programokhoz a nyomógombsor 12DNR.

A kocsik nagy részében ma már saját fejlesztésű program van, ami a BKV helyi körülményeihez jobban igazodik. Lehetőség van a második fokozatból indulni (2 -es nyomógomb), ami a szóló kocsiknál sík úton (jó motorral) bőven elég, de pl. csúszós, jeges úton csuklóssal is könnyebb elindulni, nem pörög ki olyan könnyen a kerék. Természetesen szükség esetén lehet a "hagyományos módon" első fokozatból is indulni (D nyomógomb). Hogy a kétféle program megkülönböztethető legyen, (és persze a kezelés is logikusabb) a 2. és 3. nyomógomb funkciója fel lett cserélve, ezért a sorrend 1D2NR. Persze, előfordul, hogy pl. nyomógombsor cserénél nem cserélik át a gombokat a programnak megfelelően. :-((

Az IK 435-ösök (a ZF jóváhagyásával) 1996-ban lettek átprogramozva. Az IK 200-asok a 2156-os turbó és a D10-es motorhoz szintén ilyen programot kaptak. Az IK 415-ösök egy részében a az elektromos gázpedálok (ANSALDÓ-ról TRIGON-ra) átalakításakor lettek a váltók átprogramozva.

Előzmény: Tector (42646)