chunter Creative Commons License 2012.09.27 0 0 65893

az új swiftnél nem nagyon vettem észre különbséget a 98-as meg a 95ös benzin közt. Még fogyasztásban se. 

Pedig ebben már van kopogásérzékelő, így elvileg az ECU megtanulhatná a magasabb oktánszámú benzint, és magasabb előgyújtással optimálisabb lehetne a motor hatásfoka. Ez általában úgy működik, hogy a motorvezérlő tolja ki az előgyújtást folyamatosan, de ahogy kopogást érzékel visszavesz belőle, majd utána egy szűkebb sávban megint csak próbálkozik a minimális emeléssel. Nos ha ez a sáv kellően kicsi, akkor van rá esély, hogy egy jobb kompressziótűrésű üzemanyaggal jobb hatásfokkal működjön a motor. Az már más kérdés, hogy ezt nehéz kimutatni, illetve az sincs meg nekem, hogy milyen gyakran és milyen lépésekben próbálgatja ezt a vezérlő egység. Simán lehet, hogy egy tank 98-as után se éri el azt az előgyújtás értéket, amit a 98-as elbírna. 

 

A régi swiftem pl. 8-as előgyújtással 98-as benzinnel jellemzően 0,5-1 literrel fogyasztott kevesebbet ugyanolyan körülmények közt. 

Itt ugye nincs kopogásérzékelő, így az előgyújtás beálításhoz marad a jóöreg gyújtáselosztó tekergetés, és a stroboszkóp lámpa. 

 

 

Előzmény: D-Z (65880)