SuedBahn Creative Commons License 2012.09.21 0 0 256

A fenebe is, ez a ro....adt forum eltuntette az imenti iromanyomat (a bekuldes helyett, es ezt mar nem eloszor teszi...), igy ujra, de csak gyorsban:

 

Masnak is valaszolok majd, de most ido szuke miatt csak neked.

 

Igen, ismerem a betett videot, nagyon szep!

Ket kis "baj"-om megis van vele:

 

1.:

Sajnos a folytatasa ugy szol (megkeresheto ez a video is a youtube -on), hogy Ormoz - Murska Sobota - Hodos, ahelyett, hogy Deli Vasut -iasan szolna, azaz igy: Ormoz - Cakovec - Kotoriba - Murakeresztur

 

2.: 

A teljes vonalat (Ormoz - Pragersko) mara mar atepitettek (allomasok mind ill. ketto uj forgalmi kitero is szuletett, ami addig nem is letezett, ill. a nyilt vonalak egy resze is mar atepitesre kerult), igy antik jellege a Pragersko - Ormoz szakasznak mara mar nem igazan van (kiveve Pragersko allomast meg magat, az meg leharcolt)

 

 

 

Erdekes szamomra meg az is, hogy az egykori Deli Vasut SZ-s tovabbi resze (Ormoz - Sredisce ob Dravi - gr.) sem maradt meg a regi, csak a nyilt vonalon (egyenlore meg), ugyanis Sredisce ob Dravi -n sincs mar sem semafor, sem droton rangathato valto es tekerheto sorompo sem (uresek a valtokezelo hazikok is az allomas ket vegen).

 

A nagy kerdes az, hogy SZ vajon miert investalt ezen kis szakasz atepitesebe is, mikor erre EU biztosan nem adott penzt, hisz az nem a mostani favorit (azaz Hodos -i) utirany!

Ha tud errol barmki barmi infot vagy otlete van esetleg, varom!

 

 

 

Az egykori Deli Vasut HZ-s resze viszont mara teljesen leharcolt mar, es az ido elorementevel ez meg csak roszabb lesz: Erosen leromlott a 10-20 evvel ezelottihez a palya allapota vegig (gr. - Kotoriba - Cakovec - Macinec - gr.), forgalom is alig van rajta, stb....

Igaz, hogy Cakovec allomasepulete (kivulrol legalabbis) megszepult/atepult, az elso vaganyt is atepitettek, sot a bejarati jelzok is (mind a negy iranybol) immaron nem semaforok, hanem elektromosoak, de minden mas maradt a regi: van meg tekeros sorompo (is), droton vannak a valtok allitva, stb...

 

Ugyanigy a vonalon minden allomason is: Mala Subotica, Donji Kraljevec es Kotoriba allomasokon is.

 

Igy ha valaki Deli Vasut -i relikviakra es antikvitasra vagyik, akkor annak HZ-s szakaszat javaslom neki bejarasra (meg ameddig lehet ...).

Az SZ-s szakaszon mar semmi nincs, ami regi, kedvenc kis Deli Vasut -i  SZ-s  allomasom (Kidricevo) a sok sok kis semaforjaval immaron a multte ....

Mar csak a masik kedvencem (a HZ-nal ugyan, de az meg) quasi antik modra letezik: Cakvec!

Ami viszont hianyzik rola, az az egykori nagy forgalma es teherdompingje: olaj, container, RoLa, omleszett aruk, fa, Fersped Koper (autok, kisteherautok, stb.), mara mar szinte sehol!

Regen nem gyoztek az SZ-s es HZ-s Kennedy-k ott kerulgetni egymast, volt meg ketto nemzetkozi jarata is (Maestral es Drava), mara meg sehol semmi, csak napi egy vagy keto csonka tranzit teher ... 

Szemelyforgalom meg Sredisce ob Dravi fele mar evek ota kinyirva, Lendava fele meginkabb regebb ota (marmint a hataratlepesre ertem ezt), most 2012 dec.-etol meg a Kotoriba - Murakeresztur atmenet is ki lesz nyirva szemelyforgalomra (teher meg csak 06:00 es 21:00 kozt lephet at mar evek ota (koszi Hodos-nak!)).

 

 

 

Kerdes: 

Van-e esetleg valakinek infoja, cikkje, linkje, barmi hasonlo arrol, hogy Kotoriba eredeti vaganyhalozata milyen lehetett? 

Legfokeppen az erdekelne, hogy az a delta vaganyozas szeruseg es az a nehany csonka tarolo vagany Cakovec feloli vegen miota es miert van meg Kotoriba allomasnak?

 

- Mikor es miert epultek?

 

- Milyen cellal? (Max egy mozdony tud korbe jarni rajta es ezaltal megfordulni, no de egy Kennedy ezt nem igenyli, vezetheto mindket iranyban akar.)

 

- Tarolasra mi szukseg volt valaha is Kotoriba allomason, amikor mind a HZ (korabban JZ) ill. mind a MAV is Murakeresztur allomason ellenoriztek, vamoltak, stb... Ha kisorozas volt iranyvonatbol, az is ott tortent, mindket iranyban. 

Kotoriba allomason meg miert es ki tarolt volna, vagy rakodott volna anno barmit is? (Most persze mar probaljak hasznositani igy ugy, de hat ...)

 

- Az 5. vaganyon (az felett) van pl. olyan dolog is, ami alatt elguritva a megrakott vagont (pl. faval) ha atfer alatta, akkor jo, ha nem, akkor rakomany igazitas, stb...

No de ilyen volt Murakereszturon is, igy hat Kotoriba allomasra minek kellett, hacsak nem ott is rakodtak (esetleg) valaha valamit is vasutra/-rol????

 

 

 

Vegul:

Egy kis video arrol, amikor meg a "mar amar nagyjabol halott" Deli Vasut -i szekcion (HZ-s szakasz) is ment teher: Itt epp egy kontenervonat lep be HZ-s foldre MAV-tol, a Mura hidon, ime:

 

 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Minden tovabbi valaszt majd a jovo heten (valamikor)!