SuedBahn Creative Commons License 2012.09.20 0 0 244

Kelenfold - Szekesfehervar eredetileg (Deli Vasut) egyvaganyosra lett epitve.

 

Mikortol lett ketvaganyos, mi indokolta akkor ezt, es hany ev alatt keszult el?

 

(1993 es 2000 kozott a MAV egykori (vagy meg tan ma is letezo?) konyvtaraban (Bp., Kalvin ter, Nemzeti museum melletti kis utca (nevet mar nem tudom) olyan iratokat/konyveket/cikkeket is talaltam, miszerint eredetileg is mar duplavaganyura akartak a vonalat Bp - Pragerhof koz vegig, a penz is megvolt mar ra, de mire eldontottek hogy mi es hogya, addig a koltsegvetes visszavett es masra koltotte a 2. vagany arat. A masik erdekes meg az volt, hogy meg a Jugo idokben allitolag Magyaro. es Jugoszlavia tervezte a teljes Pragersko - Bp. duplavagany kiepiteset, mert ugy felfutott a forgalma a vonalnak, habar ezzel parhuzamosan Gyekenyes is akkor elege prosperalt, be is villamositottak oda, stb... (Az orok rejtely szamomra, hogy akkor miert nem villamositottak egyben meg a JZ-s idokben a Pragersko - Kotoriba gr. szakaszt is egyben!))

 

Csak hat JuGo felbomlott, a Deli vasut feldarabolodott, es ugy dontott az EU, hogy az V. korridor nem az egykori Deli Vasut nyomvonala lesz (ahogy addig volt a terv!!!), hanem HZ-t kikerulik, es Hodos fele uj palya, stb...

Innen a Deli Vasut sorsa meg is pecsetelodott, az egykori fenyet mar soha sem kapja vissza, szerintem legalabbis, SAJNOS!

 

Zaro kerdes: A II. VH. utan miko epitettek vissza a Mura hidat Kotoriba es Murakeresztur koze?

Mikor indult meg a teherforgalom?

Utanna joval kesobb meg a szemelyforgalom is, de az mikor is volt?

(Akkortajt ment a Drava nemzetkozi gyorsvonat meg Bp. Keletibol Kotoriba - Zagrab -on at (ott egyesitve a Simplon Expressel) Trieste - Venezia utiranyon at Roma Termini-re ill. egy resze meg Milano Centrale-re, ahonnan a Simplon Express meg meg tovabbment Geneve Cornavin-ra is! Hely, micsoda szep idok voltak azok, zajlott meg a teherforgalom is, de nem is akarhogyan, nem ugy, mint most, hogy alig van rajta teher (kiveve az Ormoz - Pragersko szakaszt, de az meg Hodos felol jon, SAJNOS!).)

 

 

Zaro zaro kerdes:

Lesz meg potencial a Bp. - Nagykanizsa - Cakovec - Pragersko - ... vonalban 2013 nyaratol is, hogy Horvato. is vegre EU-s lesz, vagy Hodos javara mar vegleg eldolt a kerdes (hogy ki viszi a teher transitot Koper es Trieste fele)? Velemenyetek?