vtomiv Creative Commons License 2012.09.13 0 0 27431

Sziasztok!

Először is bocsánat a hosszú levélért, de próbáltam részletes lenni.

Van nékem egy 97-es MPI-s feliciám, 136m motorral. Kb 7-8 hónapja küzdök egy problémával.

Eső után ha használom, a következő jelenséget produkálja.

Autó beindít, szépen jár, majd miután bemelegedett visszaesik a fordulat a meleg üzemre (általában megvárom még "elzárja a szivatót" ha lehet ilyet mondani injektoros autó esetén, aztán indlok). Elindulok, és kb 1-2km megtétele után eltűnik az erő a motorlból. Néha még azzal is küzdeni kell, hogy a lámpánál elinduljak vele. Ilyenkor az alapjárat is alacsonyabb mint kellene lennie(kissé dadog a motor), és gyorsításnál rángat, nem akar menni. Ilyenkor nagy gázt adok miután 2-be raktam, és amikor olyan 2-3000 fölé megy a fordulat elkezd húzni mint egy vadállat. Ezután a következő piros lámpáig megy szépen (gyilkolás nélkül), majd ismét elkezd fulladozni. Ezt olyan 2-3x eljátsza, és ezután a következő esőzésig semmi probléma.

Nemrég eső után gondoltam kicsit elkezdek vele molyolni.

Beindítottam, és hagytam járni, majd egy olyan 3 perc után levette a szivatót, meleg üzemben járt tovább. Aztán újabb 2-3 perc mulva elkezdett dadogni az alapjárat, valamint gázadásra mintha az egyik henger puffogott volna.

Ekkor lehúztam a lambda szondát, és lássanak csodát visszaállt a megfelelő alapjáratra. Visszadugtam, megint dadogott.

Ekkor lettem figyelmes arra, hogy a fűtő/szellőző(elnézést, nem tudom mi a megfelelő neve, de az a nagy fekete doboz:) ) berendezés aljából egy csepp víz pontosan az oxigén szondára cseppent.Elképzelhető, hogy eső esetén elég sok víz éri a szondát.

- A lambda szonda érzékeny lehet erre? Előfordulhat, hogy beázik? Megnéztem, a kábelek szigetelése ránézésre nem sérült. Esetleg a szondafűtés a nedves környezetben áthúzhat a szondajelre?

- Nem új korától van nálam az autó. De nekem gyanús , hogy a szellőztető alján kellene lennie valamilyen vízelvezetésre szolgáló csőnek, vagy csatornának? Jól gondolom?

- Okozhatja a lambda szonda beázása a rángatást? (elméletileg mire eléri a 300 fokot csak addigra veszi figyelembe az ECU a jelét, azon a hőmérsékleten pedig már illene mindenhol száraznak lennie - gondolom én :)-)

- A puffogás eredhet ugyanezen problémából? A szegény keverék (vagy esetleg dús) okozhatja a puffogás? Esetleg más? (gyújtás problémák -sortrafó-, bár lehúzott lambdával nem puffog, légtömegmérő, benzinszűrő, elégtelen benzinnyomás, egyéb)

Az új lambda 20K lenne (boltban azt mondták gyári Bosch, a másik lehetőség 9ért Vika, de azt kihagynám), és nem szeretnék/nem is nagyon tudok rá pénzt kiadni ha nem 100% hogy ez a baja.

Tudtok esetleg segíteni abban, hogy más egyéb okozhatja-e ezt a jelenséget? Mit kellene még megnézni?

A szonda jelét nem sikerült még multival kimérnem, mivel csak nemrég szereztem be egyet, és azóta nem esett, a motortérben locsolkodni meg nem nagyon akartam, meg ugye az nem is ugyanez a jelenség.

Egy másik dolog ami még elég zavaró az autóban, hogy elindulásnál 1-es, és 2-es, valamint egy kicsit 3-as sebességben is, ha gyorsítás után felengedem a gázt(elkzd motorfékezni), rángatózik az autó.  (Nem motor probléma, az szépen fékez, kivéve a hajtáslánc rámért rántásait). Elsőre azt hittem ki vannak kopva a motor/váltó tartók, ezért ezeket kicseréltettem, de a jelenség nem múlt el.

- Ez feliciánál normálisnak mondható?

- Valamilyen tűrésnek, vagy kopásnak betudható?

Arra gyanakszom, hogy a váltó lehet kopott, de ahhoz túl nagyot ugrik hogy mondjuk a fogaskerekek legyenek a ludasak.

- Egyéb hajtásláncbeli elemben lehet valamilyen illesztési probléma?

Az autóban papíron 140000Km van (remélem nem lett visszatekerve), szerintem azért ekkora távon nem lenne szabad így szétkopnia a váltónak.

- Ezzel kapcsolatban is tudnátok segíteni mit kéne megnézni?

Előre is köszönöm ha megtiszteltek válaszotokkal.

Üdv,

Tamás