spapda Creative Commons License 2012.08.28 0 0 40862

"Az érdekelné ,hogy ez tipusra jellemző tulajdonság vagy mindenképp szervíz szükséges a nagyobb baj megelőzésére?"

 

Szerintem egyik autót sem úgy tervezik, hogy kopogjon a futóműve. :)

Nem írtad, hogy csak összkerékhajtásnál csinálja, vagy sima 2WD üzemmódban is. Meg kicsit pontosabban kéne körbeírni a hanghatást, mert így elég sok dologra lehet gyanakodni. Ha nem csak egyet kattan, hanem recseg és csak kitekert kormánynál jelentkezik, akkor lehet féltengely, ez 2WD üzemmódban nem jön elő, hiszen olyankor nem feszíti az erő a diffi irányából. Ha csak egy nagyot koppan, akkor az is lehet, hogy az első stabilizátor szilentjei közül van valamelyik elfáradva, vagy magát a stabilizátort tartó egyik szilent ment szét (esetleg esett ki teljesen a perselyéből), emiatt tud "rossz irányban" mozogni a stabilizátorrúd, és beleüt a felfogatásába (fém a fémmel találkozik, innét a koppanás). De még van egy csomó másik lehetőség is, fel kell emelni a kocsit, és tüzetesen átnézni az összes szilentet (és a gömbfejeket is), úgy valószínűleg megtaláljátok a hang forrását. Érdemes javítani, mert ha csak szilentprobléma van, akkor általában párszáz forintos tételről van szó, ha viszont tartósan így használja az ember, akkor előbb-utóbb a fém-a-fémen kapcsolat miatt a drágább alkatrész is elkopik vagy sérül.

Előzmény: puertoricói (40861)