RIKA424 Creative Commons License 2012.08.27 0 0 80526

Sok magánbuszostól hallottam már,hogy csak az Ikarus volt a legjobb,legkényelmesebb,és hiába van újabb,külföldi "csodabusza",visszasírja az Ikarust.

Osztod ezt a véleményt?

 

-----------------

 

Nem.

Nem osztom.

 

Szerintem NINCS legjobb.

Attól függ mire keresem a legjob buszt?

 

Például bármennyire el vagyok ájulva az Ikarustól, állítom, hogy a mi Ik-620/630-as buszainkkal egyidőben gyártott Karosa RTO sorozat jobb konstrukció volt.

 

Vagy a nálunk méltatlanul túlsztárolt farosnál jobb autóbuszok voltak a SKODA/Karosa SL-SM-11-es sorozatai.

 

Ugyanakkor a mi Ikarus 200-as szériáink messze verték nem csak az Ő Karosa-700-as szériáját, de sok-sok nyugati típust is.

Az adott korban.

 

Ez nagyon fontos.

Sokan soxor kifelejtik.

 

Az Ikarus-250-es 1969-ben vagy 1970-ben világszenzáció voolt.

Valóban az volt.

Nem is vitatta senki és nem csak a nagyhercegi díj miatt.

 

De ugyanaz az Ikarus-250-es már 1995-ben nem volt még európában sem mérvadó.

Tehát nincs olyan, hogy egy 250-es vagy 255-ös jó volt vagy rossz volt.

Jó is volt és rossz is volt.

 

Attól füg mikor és mire használtuk.

Sajnálom, nagyon sajnálom, hogy például az Ik-250-es nem terjedt el (ár okok miatt) a hazai közforgalmú autóbusz közlekedésben.

Civilül a Volánoknál.

 

Helyette a 255 terjedt el, ár okokból.

Ezért tejüveges 255-el jártunk 28 napos spanyol körutat 45 utassal + idegenvezető + 2 gkv.

Borzalmas volt.................:-(((

 

Ugyanakkor egy-egy jobb Ikarusszal élmény volt dolgozni.

Ugyanaz a 255-ös egy belföldi távolsági járaton mindent vitt, mint a győztes.

szerettem.

 

De egy 211-el egy osztálykirándulással felkínlódni magad Tátralomnicra maga volt a pokol.

Ugyanezek a 211-ek a hazai nem közforgalmú forgalomban TSZ fuvarosként egyik majorból a másik tanyára maguk voltak az elnyűhetelen Istenek.

 

Az egész 200-as sorozat (szakmai) csúcsának az Ikarus-260-at tartom.

Ilyen igénytelen, egyszerű, mindenhol elmenő, sokat bíró buszt nem sokat építettek a világban.

Láttam, hogy rugdalja az Ik-260 pedéljait Andullah Ankarában mesztélláb és hogyan nem tartják karban Tanzániában mégis megy.

Borzalmas volt, de ment.

 

Az Ikarus-200-as sorozat ideje 2000-el eljövetélével végleg leáldozott.

A sorozat dicsőséget és sok hasznot hozott, megtette amit elvártak tóle, ideje lejárt.

 

 

 

 

Előzmény: BV-78-14 (80524)