Urak,
a zavarbaejtően nagy olajkínálatból szeretnék a lehető legjobban választani a hobbivasam számára!
1993as BMW 525i 24V, 150e km-es futásteljesítménnyel. Mélygarázsban alszik, 1-1 nagyobb kiruccanásra veszem elő, évi 5-8e km.
Mostani olaj: LiquiMoly TopTec 4100 5w-40. Nem érzékelhető olajfogyasztás, és indítás után pár másodpercen belül megszűnik a tőkehang.
Legfontosabb szempontom volt, h az új olaj rendelkezzen BMW jóváhagyással, ezalapján (5-10) W (40-50) es olajakat találtam.
* Pici hangja volt a motornak bemelegedés után. Helyes-e, ha kicsivel magasabb melegoldali viszkozitású olajat választok?
(adatlapról kinézett mm2/s értékekkel kúszom felfelé ... 15..18...)
* Azt olvastam, hogy a HTHS érték emelésével a meleg motor átolajozottságát tudom javítani a gazdaságosság rovására. (?) Nekem a kenés lenne sokkal fontosabb a kevés futás miatt, viszont kevés olajnál találtam HTHS értéket. Ez követi nagyjából a melegoldali viszkozitás értékét, elég ha csak azt nézem?
* Aztán persze a hidegoldali viszkozitást is szeretném relatíve alacsonyan tartani.
Ezalapján ezeket néztem pl:
Aral MegaTronic 5W50; BMW Special Oil minősítéssel, 18mm2/s @100°C, 117mm2/s @40°C kb. 2200Ft
Motul 6100 Synergie+ 10W40; BMW Special Oil, 15mm2/s @100°C, 100mm2/s @40°C kb. 2800Ft
Repsol Elite Evolution 5W40; BMW LL04, 15mm2/s @100°C, 92mm2/s @40°C kb. 3200Ft
Eneos Premium 10W40; BMW Special Oil, 14,7mm2/s @100°C, 100mm2/s @40°C kb. 1400Ft
LiquiMoly Leichtlauf High Tec 5W40; BMW LL01, 14,7mm2/s @100°C, 90mm2/s @40°C kb. 3800Ft
Szeretném a véleményeteket és esetleg alternatív javaslatokat kérni.