Úgy látom, vélemény itt még nem nagyon szerepelt a 100-as vonali helyzet miatt, pedig óriási káosz van
a környékünkön. A terelést tetézve tegnap még a hőségriadó miatti sebességkorlátozás és mozdonydöglés is bejátszott. De valószínűleg a legnagyobb fejetlenség az utastájékoztatás terén van.
Kedden a 1537-esen már mutatkoztak ennek a jelei (ez az a bizonyos Püskökladány-Miskolc vonat, amely a Hernád miatt nem közlekedik végig), az Elvira ugyanis végig írta a vonatot Pestig, nulla perces miskolci tartózkodással. Nade mit várjunk attól a szőke nőtől, aki előző este a Tiszát még Szolnok felé kínálta, az eredeti viszonylatában!!!
Visszatérve a 1527-esre... Szerencsétlen vjv majd' megőrült, az utasok néha már durva dolgokat is vágtak a fejéhez és sajnos a bolhásban ülő "kollégáiról" volt szó főként. Persze neki lett igaza, Miskolcon érkezés a 2. vágányra, közös peronos átszállás a Kassáról érkező Hernádra. Természetesen nem volt rajta erősítés, így egy első osztályú, két 2.o. és egy poggyászteres vagonba kellett felkászálódnia a tömegnek. [1. kép] A négy kocsis 1527-es is kb 80%-os utasterheléssel érkezett, ezt
tetézte még a maroknyi nemzetközi utas, plusz a miskolciak (őket próbálták áttessékelni a páratlan Tiszára). Szóval szummázva: kb 5 perc miskolci tuszkolás után, a folyosón nyomorgó utasokkal elindult az 537-es. A páros Rákócziról történő átszállás már light-osabb volt, mivel a 1532-es kapott még 4 kocsit, így nyolccal indult a Tiszairól [2. kép].Miskolcon amúgy az utastájékoztatás káosz! Rábai nem ismeri az új gyorsvonatokat, a kijelzőn sem szerepelnek a vonatok! [3. kép] Élőszavasan is csak a késéseket és az érkezést/indulást mondják be, természetesen nem elsietve a dolgot. Hangerő minimális, egy Szili légsűrítője már bőven elnyomja a hangerőt. Pénztárak előtt hosszú sorok, az ügyfélszolgálaton sem unatkoznak. Sokkal vélszerűbb lett volna a vonatokat továbbra is IC-ként és nevükön nevezve közlekedtetni (pótjegymentesen), fele ekkora káosz lett volna. Szerencsen is hasonló a helyzet, annyi különbséggel, hogy a kijelző alá papíron kiírták, hogy a mentesítő gyorsvonatokról a hangosbemondó ad tájékoztatást. Itt az élőszavas tájékoztatás korrektnek mondható. A gyorsvonatok általában 4 kocsival közlekednek, olykor-olykor álló utasokkal [4. kép]. Természetesen a cseh (653-650) és a ZSSK szerelvény is beforog [5. kép]. Az első nap a román IC-k miatt különösen nagy volt a kavarodás, nemzetközi utasok bőrönddel, kerékpárral, babakocsival... már-már balkáni állapotok [6. kép / páratlan Ady]. Az első osztályú vagon folyosóján
lézengtek az emberek. Az Utasellátó vagon is megtellt (főleg román) utasokkal. Szóval tömegnyomor.
Legnagyobb probléma azonban a páros vonatok késése volt, 40-50 perc plusz simán volt néhány vonaton. A nyíregyházi és debreceni átszállást elég sokan bukták. Tegnap erre jött még a hőségriadó miatti késés, bár nemzetközi vonat már csak a Corona maradt. (Reggel az 517-essel hazatérő nemzetközi stokk miatt a gyorsvonat 17 kocsisra sikeredett!). Szóval zajlik az élet rendesen.