BahnScorper Creative Commons License 2012.08.22 0 0 12725

Osztrák-szlovák-cseh relációban amúgyis van legalább 4 nappali vonat a lengyel fővárosba, ezért van olyan gondolatom, hogy sajna ez a vonat sem lesz hosszú életű.

 

Jelenleg van osztrák irányból a Sobieski és a Polonia, a csehektől meg a Praha (na az honnan mehet...) - ezek mellé jön be a tervezet szerint még két új vonat. A nemzetközi forgalom talán valóban nem verdesi az egeket, de Katowice és Varsó között minden vonat tele van, Breclav és Ostrava között pedig szintén akad belföldi utas. Egyedül az Ostrava-Katowice szakasz a nagyobb kérdőjel, de ha most bevállalta a lengyel, akkor tudhat valamit...

 

Nem mindenki szeret amúgy éjszakai vonatozni. Az egyik nagy érv ugyan az szokott lenni, hogy "úgy nem látunk semmit útközben", de inkább azon aggódnak az utasok, hogy nem tudják magukat kialudni rendesen (még fekvőn vagy hálón se - és ebben van valami, én is igyekszek úgy utazni éjszaka, hogy az érkezésem napján ne legyen semmi nagy programom), félnek a lopásoktól, vagy csak idegenkednek attól, hogy egy szűk fülkébe legyenek bezárva, pláne idegenekkel... és ha néha szorzunk-osztunk, akkor kijön, hogy nem mindig olcsóbb a helyjegy, mint a szállás.

Előzmény: vonatozó (12721)