Tie Creative Commons License 2012.06.18 0 0 40698

Vallom, hogy az emberek az autóikat bizonyos szempontból messze alulértékelik, más szempontból meg túlértékelik.

Illetve a legjobb fogalmazás, hogy az emberek többsége az összkerékhajtású autók témájában totálisan tájékozatlanok.

A legtöbb ember a szükségleteihez képest vagy olyan autót vesz, amik messze-messze többre képesek, mint amit ők ki akarnak belőlük autózni, vagy a teljes tájékozatlanság miatt megvesznek olyasmit, amik kevésbé alkalmasak a céljaikra, mint más típusok. 

 

 

Kicsit kifejtem, mire gondolok ezzel a két sztorival:

 

1. Telekre kell járni, ahol meredek és néha saras is kicsit  dűlőút.

- namármost, ami a hétköznapi józsibácsinak meredek, saras dűlőút, ott egy gyakorlott terepjáró ember egy hétköznapi személyautóval is felmegy. Télen nem egyszer, nem kétszer mentem fel Kismaroson a hegyre, még ónos esőben is a Citroennel, vagy a hátsókerekes Omegával. Téligumi, ballábfék, lendület.

 

Ez az a téma, ahol az emberek messze alulbecsülik az autót. Egy akármilyen összkerekes autó is sokkal többre képes terepen, mint a laikus gondolná.

Esetedben a Vitarára vennék egy garnitura AT gumit, és GYAKOROLNÉK. Kurva sokat ismerkednék a tereppel, mert a hétköznapinál egy kicsit is bonyolultabb terepakadályon nem az autó visz át téged, hanem TE az autót. Ha nem tudod, mit csinálj, a legjobb terepjáróval se fogod tudni leküzdeni az akadályt. Ha meg tudod, akkor a vitarával AT gumival is körbe fogod autózni a kezdőt, aki mondjuk egy komolyabb autóval, MT gumival van ugyanott. Szerintem terepen a helyzetek megoldásában nagyjából 70-80%-ban van jelen a sofőr tudása, a maradék az autó képessége.

 

 

2. Nagy cuccot kell vontatni, lószállítót, hajót, ilyesmit:

 

Erre általában megveszik a Navarát, meg a többi pickupot. A legnagyobb melléfogás, amit lehet. Ennyi erővel egy hátsókerekes turbós Volvo-val is húzhatná, az is erős, és ugyanúgy tud húzni. Szarul. Nagyot vontatni állandó összkerékhajtás való, mert azzal lesz biztonságos. Aszfalton meg egyik kapcsolható összkerekes autó se szeret ugye működni. Ne tudd meg, hány olyannal találkoztam, aki megvette a Navarát, november elején berakta összkerékbe, márciusban kivette belőle, és csodálkozott, hogy miért kellett másfél-kétévente osztóművet cserélni benne... hát, izé...

 

 

Szóval tegyél rá egy jó AT gumit, és tanulj meg terepen vezetni. A Vitara meg BŐVEN messze ki fogja szolgálni a terep-igényeidet, messze többet tud, mint amire szükséged van.

Előzmény: Transzformátor (40696)