Tanácsot kérnék: talán mások okulására is lehet:
Opel 1,3 CDTI autóm motorjában kis híjján 160 ezer km van. Mindig rendesen kapott cserét, Mobil1 0w40-el járok a második olajcsere óta.
Egy ideje azt vettem észre, hogy az olajnyomás jelző az indítás után nem alszik el azonnal (mint régebben), hanem 2-3 másodperc is eltelik. És addig, míg el nem alszik, idegesítő csörömpölés hallik a motorból. Ami az olajnyomás felépülésével (és a visszajelző kialvásával) egyidőben megszűnik. Igazából mindegy, hogy a motort hidegen, vagy üzemmelegen indítom be, bár melegen lényegesen rövidebb ez az idő.
Mostanában elég sok rövid úton használom az autót, így az olaj fogyását nem tapasztalom (sőt a gyakori DPF regeneráció miatt még kicsit emelkedik is a nívó).
Igazából az a kérdésem: hogyan lehetne megállapítani, eldönteni, hogy a vezérműlánc csörög, vagy a hidrotőkék?
Ha az olajnyomás felépülésével a csörgés abba marad, akkor nyugodtabb lehetek-e?
Mitől nőtt meg az az idő, amíg indítás után az olajnyomás felépül?
Ameddig csak lehet, nem akarom megbontatni a motort, bár vannak szerelők, akik már régen lecseréltették volna velem a vezérműláncot!