Flanell Creative Commons License 2012.05.23 0 0 13183

Én már beleestem ebbe a hibába, hogy vettem egy használt (feltehetőleg) KF hajtóművet, meg egy akciós márkaszervizes Honda motort rá.

A hajtóművet már kétszer kellett felújítani, ott tartok pénzben, mintha újat vettem volna, ráadásul az áttétele miatt nagyon lassan pörögnek a kések, igaz, bikaerős így, a sebesség helyett erő van.

Az 5,5 LE-s Honda motorja 12 év körül van, valóban, már néhányszor kellett a karburátort takarítani, az alapjárat szeret elmenni 2-3 évente. Más baja még nem volt, pedig használva van rendesen. Karbantartást nem kap olajcserén kívül, tavasszal kiviszem a földre, megrántom 6-8 alkalommal, hogy átjárja a benzin, aztán hagy szóljon, 8 kapával használom egész évben kötött agyagon.

Ennyivel különb mindenképpen, mint a Briggs, az ha nem indul (RK-02), a derekam leszakad a rángatásban, és gyakrabban romlik el. Az már vagy 20 éves, 4 LE-s, de sokkal többet nem ment, mint a Honda. Tavaly gyújtótekercset kellett cserélni. Amúgy mikor jó, szép hangja van.

Összességében jobbnak tartom a Honda motort, mivel a derekam nem egy kiállítási darab, többet az életben nem veszek Briggs motort, ha ez a mostani netán megadja magát végleg.

 

Erő: a B&S ugye ámerikai, és az angolszász mértékegységek alapján számolja a lóerőt. 1 ámerikai lóerő = 0,8 európai lóerő. (A japánok is ezt használják.)

Azaz egy kis matematikával: egy 5 LE-s B&S pont olyan erős, mint egy 4 LE-s Honda.

Az persze más dolog, amit itt írt valaki a múltkor, hogy a gyárak ugye csúsztatnak, és légszűrő meg minden egyéb visszafogó erő nélkül mérnek, valójában gyengébbek a gépre szerelt motoraik a megadottól, de hát gondolom, hasonló mértékben csalnak.