A telekomok kifejezetten kérték, hogy ha már adózni kell, akkor legalább saját maguk hadd építhessék be az üzletpolitikájukba
Egy normális adórendszernek funkciója, hogy terelgesse a piaci szereplők magatartását is -különös tekintettel, hogy itt koncesszív közszolgáltatásról van szó-, (én pl. sokkal komolyabban szabályoznám az "üzletpolitikát"). Lovon történő fordítva ülés esete, ha úgy gondoljuk, oligopol piaci szereplők kénye-kedve szerint kellene az adórendszert alakítani...
Ez az adó pont pofonegyszerű és ritka tiszta. A szolgáltatónalk annyi technikai feladata van, hogy két számot kimunkáljon minden, a hálózatán működött telefonszámra havonta:
-kezdeményezett beszélgetések megkezdett percei darabra
-küldött sms-ek darabra.
Csodálkoznék, ha ez nem állna rendelkezésre (már csak "nemzetbiztonsági" előírások szerint is megvannak ezek a logok.... De ha nem, nagy a baj, ha gondot okoz előállítani, azért ne sirassuk már szegény telkomokat...)
Az így kapott fenti két szám összegét be kell szorozni kettő forinttal és ráírni egy sorban a számlára, és kész. Ez tényleg, egészen kivételesen elfér egy söralátéten. Ráadásul az adó teljesen arányos a fogyasztással, ami szvsz jó. (Mondjuk emiatt pont alapos lehet a rejtett ÁFA-emelés vádja).
Az adót a fogyasztó fizeti, egyetlen kivétellel, ami a telecomoknak fáj: a roaming, mert ott ugye maximált az átterhelhető roaming-díj, és hogy-hogynem, minden telecom a maximálisat terheli, így nekik kell benyelniük ezt a 2 Ft-ot. De ez a maximált díj is teljesen földtől szakadt és hyper-extraprofitot tartalmaz (ez is egy olyan kérdés, ahol én komolyabban beszabályoznám a telekomok árszabását), ezért annyira ne sirassuk már őket...
Ezeket a szerződéseket egyoldalúan kell módosítania a szolgáltatóknak - megnyitva a hűségidős szerződésekből kilépést.
Ez meg jogi csacskaság, adóváltozások miatt nem kell szerződést módosítani. Vagy Te pl. valamennyi ügyfeleddel új szerződést írtál az éveleji ÁFA-változás miatt??? Ugyanmár...