zsolt8403 Creative Commons License 2012.04.21 0 0 611

Sziasztok!

Csatlakozom az előttem hozzászólókhoz! :(

1 hete egyszer csak rángatott a motor, majd az egyik henger megállt!
Kivettem az összes gyertyát és az egyik, (jobb szélső) be volt köpve. Bosch Yttrium Super + gyertyák voltak benne, hozzáteszem, hogy 30200 km-t ment a gyertya csere óta! Előtte lévő tulajnál denso-s gyertyák voltak benne! Kicseréltem a hibás gyertyát és a többit visszatettem, amíg beszerzek 4 új gyertyát! (Néha dadogott a motor a kicserélt gyertyával) Másnap a szervizbe eredeti GM gyertyáért mentem. Amikor kivettem a gyertyákat a denso-s gyertya, ami helyén a beköpött bosch volt, az is úgy nézett ki, mint ha tiszta korom lenne, de ment mind a 4 henger! A többi (3 bosch) gyertya jó volt!
Kicseréltem a 4 gyertyát és a következő hiba lépett fel:
Egy adott fordulatnál 3800 körül bedadogott a motor egy pillanatra! De mindig ugyan azon a fordulatszámon. Kifújtam a csövet, ahol szívja a levegőt, kicseréltem a levegőszűrőt! A változás csak annyi, hogy most alacsonyabb fordulaton csinálta és csak akkor, ha közepes gázzal gyorsítottam, tehát ha lepadlóztam, vagy nagyon finoman gyorsítva egyáltalán nem rángatott!
Kivettem az új GM-es gyertyákat és tiszta korom mind a 4! Tehát most nem csak az az egy, ami miatt cseréltem az összeset, hanem mind a 4!
Elvittem a szervizbe, a hibák a következők voltak:
Gyújtáshiba a 4 hengernél, ami a rossz gyertya helye volt, ill. a második hiba amit eltárolt: az összes hengernél trafóhiba! Kitörölték a hibát, mert ezek mentett hibák voltak, azóta hibát nem tárolt le, legalábbis visszajelzés még nem jött!
A trafót decemberben cseréltem gyárinak hírdetett Meyle van benne! Akkor a másik szélső (bal oldali) hengernél nem volt gyújtás, de a trafót kivéve ez látszódott is, mert fekete színű lett az a pipa rész. Kipufogó gáz szelep (Hans-Pries) tavalynyáron lett cserélve!
A szervizben nem tudták megmondani, hogy mi lehet a baj! Márkaszervizben volt az autó! Opel márkaszervizben!!!!
Arra tippelt a szerelő, hogy az egyik szelep letapadhat és azért csinálja ezt, egyből felajánlott egy szelep tisztítást, mármint, hogy leveszik, a hengerfejet....
Ma elvittem és teljesen kiégettem, vagyis próbáltam, a kipufogó már egyáltalán nem kormos, de még mindig csinálja, hogy valamikor bedadog véletlenszerűen! Már nem lehet egy adott fordulatszámhoz kötni, véletlenül bedadog egy pillanatra és nem minden gyorsításnál, van, hogy 10 km-en keresztül semmi, van hogy hogy 1 km-en 5-ször is csinálja!

Holnap reggel megnézem a gyertyákat, hogy milyenek és ha feketék, akkor visszteszem a 3 jó bosch-t (azok nem voltak kormosak) és a fekete denso-t, csak nem arra a helyre, amelyikben a denso volt(tehát ahonnét indult az egész), hanem oda bosch-t teszek s megnézem, hogy az a henger a bosch gyertyát is bekormolja-e, vagy hogy a denso gyertya másik hengernél kormos lesz-e. (vagy mivel más márka, a hőértéke nem teljesen ugyan az és attól is lehetett, hogy az kormos lett. Nem tudom, de a henger ment. fogalmam sincs
Na majd reggel, addigra kihül a motor....

Most a gyertyák a következőképpen alakultak:
Jobb oldalról a második tiszta, a többi kormos! ( ezek az új gyertyák)!!!!

Visszatettem a régi gyertyákat!

Ma mentem a régi gyertyákkal, még nem tudom, hogy alakult, de a hibajel is felvillant :(

 

 

Olvastam több fórumon is, a szelepet kéne megtisztítani, de írtátok itt is hogy van akinek nem hozott megoldást. A motort nem akarom szétszedetni, mert gyárilag is egy hibás konstrukció... :(

Valami ötlet, akárki?

Még a catacleant megpróbálom, meg megnézem hogy a régi gyertyák (vagyis 3 bosch 1 denso) hogy néznek ki, ha végre kihül a motor.

 

Z16XE (74KW)
2002.12.
162000 km (valós!)

Olajfogyasztása, legutóbb 1800km-en kb 3 dcl. Ez 90 ezernél is ennyi volt, nem nőtt!