spapda Creative Commons License 2012.04.11 0 0 40384

A Forester szerintem egy jól eltalált Subaru kombi. Legalábbis az első két generáció az volt. Még csak SUV sem, ha másik divatos kategórianevet kellene említeni, akkor a crossovert mondanám (bár ez is hasonló baromság, mint a városi terepjáró, SUV, sportkombi, családi sportkocsi és a többi, marketingmaszlag). A mostani generáció már nem tetszik, az elment SUV irányba, a korábbi Foresterek viszont kedves darabok. A szokásos megbízható (de sajnos zabáló) boxerrel az orrukban (LPG-t neki!), szintén kifinomult és tartós AWD-vel (emlékeim szerint alapesetben az orrát húzza 90-10% arányban, aztán ha kell, tolja át a nyomatékot hátra, de lehet, hogy tévedek), subarusan sivár (de japófanok számára kimondottan szerethető) beltérrel, ausztráloknál elterjedt futóműtuning-, és emelőszettekkel.

A Subaru nagy előnye és hátránya is egyben a dízel motor hiánya (tudom, most már van az, de továbbra sem jellemző). 2-2.5 literes benzines boxerekkel Európa jelentős részén nem lehet nagy mennyiségben eladni nagytestű kombikat (Svájc sok szempontból kivétel). A többi gyártónál bevett kicsi benyás erőforrásokkal (1.4-1.6-1.8 liter), valamint 1.8-2.2 literes dízelekkel lehet nagy piaci szeletet hasítani. Na meg az állandó összkerékhajtásnak is kicsi a piaca. Viszont a "szemellenzős" üzletpolitika előnye is ez. Baromi régóta csak és kizárólag benyás, összkerekes, nem frenkizős gépekkel foglalkoznak, és ebben jók. Az első generációs Legacy, az Outback és az 1-2. generációs Forester is ennek a szimpatikus tervezési filozófiának a gyermeke. De egyik sem terepjáró, hanem egyszerű kombi. Persze lehet velük terepet járni, keress rá az ausztrál videókra a youtube-on.

Előzmény: MagicBoy (40382)