spapda Creative Commons License 2012.04.11 0 0 40376

Egyébként így igaz, bármiből lehet "terepjáró", érdemes megnézni az ausztrál youtube videókat, mire képesek a terepesített régi Subaru Leon és első szériás Legacy kombik - emelés, snorkel, böszme MT gumi, áttétel módosítás, aztán hajrá. Technikai oldalról az a kérdés, hogy vajon a tervezés során figyelembe vették-e a terepjárás lehetőségét, vajon ehhez méretezték a futóművet, ennek megfelelően helyezték el az alkatrészeket, az elektronikát stb? Vajon egy középen viszkós SUV tényleg ugyanúgy megkergethető-e terepen meghibásodás nélkül, mint egy mechanikusan záródó darabbal ellátott Samurai, Niva és barátai? A Niva ráadásul az egyik első SUV, hiszen még alváza sincs, mégis a terepjárók között tartjuk számon! De melyik "terepjáróbb"? Egy Hyundai Tucson vagy egy Lada Niva? Ugye. Viszont ha orosz off-road videókat nézeget az ember, csodálkozik, mit ki nem próbálnak Vodka úrék: a számunkra legutolsó SUV-nak tartott gyöszökkel is olyan helyekre merészkednek, amit nálunk józan(ul gondolkodó) ember meg sem próbálna.

 

Mindenesetre egy SUV garantáltan nem bírja a rendszeres, "életvitelszerű" terepjárást. Míg egy terepjáró igen. És akkor a pickupokról még nem is beszéltünk, csak hogy bonyolítsam a sztorit. Szerintem a lényeg az, hogy helyén kezeljük az adott jármű képességeit, és akkor mindegy, hogy minek nevezzük.

Előzmény: pinguru (40375)