spapda Creative Commons License 2012.03.06 0 0 40188

Közben visszaolvastam, és valóban diffizárról volt szó, megtévesztett az előtte tárgyalt hub-os téma.

 

Törni nyilván több esetben lehet diffizárral. Az egyik a Tie által vázolt szituáció, amikor nagy teher nehezedik a tengelyre, és csak kapja a nyomatékot ezerrel. De a sárban is történhet ilyesmi, például belecsobbansz a dagonyába. Diffizár nélkül szépen elpörögne valamelyik kerék, és helyben áll az autó. Bekapcsolt diffizárral előfordulhat, hogy vadul pörgő kerekekkel araszolsz előre, hiszen van valamennyi kis tapadás. Aztán szépen az egyik kerék odaér a híg matériában rejtőző kemény matériához (ami legyen mondjuk egy alattomos kő), és az megfogja. A difizár viszont teszi a dolgát, és valahol enged a rendszer. Ez pedig valószínűleg (jobb esetben) a féltengely lesz.

Előzmény: pam-pi (40177)