daf69 Creative Commons License 2012.02.29 0 0 77415

Szia !

Én amikor a BKV nál dolgoztam, egyszer megnéztem mit bír a gép.

A BPO109 és tesói. ( akkoriban BU 2207 ha jól emlékszem) KB 90 km/h-ra tudtak felgyorsulni.

Az óra 100 at mutatott, de szerintem kicsit fölé lőtt. Ezért kozmetikázom lefelé egy kicsit.

És persze mindezt utasok nélkül, garázsmenetben !!!

Mondjuk én sem hiszem, hogy száz volt, de biztos nem nyolcvan, ahol más kocsik motorja már leszabályoz. Ezt azért érzi az ember.

Ezeket a kocsikat ma is fel lehet ismerni, a feketére oxállt ablakszellőző keretükről.

D10- es motorral, ZF váltóval,  "hosszú" , (és nem " nagy agyas") hátsó híddal vannak szerelve.

Elég nehéz  velük tartani az ötvenet.  kb 45 km/h- nál direktbe vált, és innen csak 

kb 1100-1200  -on forog a motor. Nem is esik neki jól a lassú kocogás.

Kívánja a sebességet :-).  

Emlékszem, hogy újkorukban kicsit lilásabb volt rajtuk a kék szin. Én ezekkel szerettem a legjobban járni. Eredetileg a Mező garázsba rakták, és annak megszünése után kerültek Cinkotára. A volánbusznál üzemelő C80 és 280 as autómata váltósok, viszont tutira tudják a százat.

Üdv !

Előzmény: FKU-911 (77404)