spapda Creative Commons License 2012.02.07 0 0 39965

Hát ez az! Én is mindig a KöHÉM rendeletekből indulok ki, de pl. a műszaki vizsgás (rém)történetek többsége arról szól, hogy sokszor Gipsz Jakab vizsgabiztos sincs tisztában azzal, hogy mi merre hány méter. Vagy határozottan állít hülyeséget. Vagy fel sem tűnik neki valami orbitális engedélyköteles átalakítás van a szeme előtt. Vagy tudja ő, hogy hol hibázik a gép, de Szent István és Deák Ferenc elhomályosítja a látást...

Én úgy tudom (de lehet, hogy ez is téves információ), hogy a vizsgaállomások kapnak ilyen-olyan elvi és gyakorlati útmutatásokat, jogértelmezéseket az NKH-tól, ami alapján a vizsgáztatásnak kellene történnie. Ha ez igaz, akkor nekünk ezekbe az irányadó anyagokba kellene belelátni, mert szerintem azokban (vagy azok figyelmen kívül hagyásában) található az "egyik állomáson elfogadják az átalakítást, a másikon kiszórják" anomália forrása. Meg persze abban, hogy boldog-boldogtalan vizsgáztat az országban, felénk három kategória van: a rettegett NKH állomások, a nagyjából szabályos nagyobb állomások (pl. márkakereskedések) és a "megoldjuk" kisebb állomások. Az NKH saját állomásain a buktatáson nagy hangsúly van, hiszen az termeli a lóvét (például sok a büfékocsi által berendelt gép). A márkakereskedésnél ez amolyan plusz szolgáltatás, amit persze megelőz az állapotfelmérés és szükség esetén javítás, tehát nekik az átnézésben és szerelésben van a pénz, a "megoldjuk" állomásoknál meg az termeli a bevételt, hogy mindenki oda hordja a necces gépeket, így bár a vizsgadíjból ugye kicsi a jutalék, de cserébe nagy a forgalom, hiszen 10 év fölötti a magyar gépjárműpark átlagéletkora... Némi rozsda, picit csöpögő főtengelyszimering, kőfelverődés miatt enyhén repedt szélvédő vagy lámpabura meg egy kis matatás a CO szenzorral belefér az ilyen korú gépeknél, fék, futómű és kormány legyen rendben, oszt' csókolom.

 

Na meg persze van a levelező tagozat, ez nem állomás, hanem kontaktfüggő, NKH állomástól a márkakereskedésen át a "megoldjuk" állomásig mindenhol van olyan vizsgabiztos, aki "gondol előre az öregkorára", náluk 4 kerék és a működő világítás az egyetlen követelmény. Szóval hiába a KöHÉM 5,6 (ami azért önmagában is vita tárgya lehet néha), ha a végrehajtás teljesen állomás-, és személyfüggő.

Előzmény: nyuszy (39963)