A gyártó csak akkor adhat műbizonylatot, ha az adott eszközt az adott felszerlési móddal engedélyeztette a konkrét típushoz.
Ami univerzálisan szerelhető a KÖHÉM 6-nak és európai megfelelőinek alapján, azon van E jelzés, ahhoz nem kell műbizonylat.
Kötve hiszem, hogy lenne magyar műbizonylat bármilyen csörlőről, talán azt tudom elképzelni, hogy mondjuk Warn lökhárítóhoz és csörlőhöz létezik TÜV-engedély, amit el kell fogadnia az NKH-nak itthon is (mé ha nem is szeretik az ilyet).
De ez abszolúte nem használható a házilaghegesztettük lökhárító + metróscsörlő házilag felszerelve kombinációhoz.
Az ilyen megoldásokat elvileg egyediben kell engedélyeztetni és beíratni a forgalmiba, mint átalakítás. A gond csak az, hogy a jogszabály igen ködösen írja meg az engedelyezés feltételeit, és a t. hatóság mindenféle belső szabályozásokra hivatkozva gyakorlatilag lehetetlenné teszi az ilyesmit, de legalábbis addig bonyolítja, hogy nagyon kevesen szánnak rá annyi időt és pénzt.
Ez a téma megérne egy alapos utánajárást, de ez sokkal-sokkal nehezebb ügy, mint az erdős, tapasztalat...
(Lásd a történetet a srácról, aki egy VW Bogarat alakított át kabrióvá, majd próbált engedélyeztetni. Berendelték a KTI-hez egy vizsgálatra, amiről a helyszínen derült ki, hogy arról szólna, hogy x méter magasból ledobják az autót...)