markis4x4 Creative Commons License 2012.01.19 0 0 39715

Sziasztok!

 

Azon a hilux-on, amiben 2,4 td motor van és kb 2002-ig gyártottak és független felfüggesztésű, azon a baloldali féltengelyt hajtó tengelyt (ami a difi és a féltengely között van, abban a házban, ami a kartel alatt megy át) "kapcsolja" szét egy bordás csúszóhüvellyel es pneumatikus szelep.. Egy oldalt, hiszen a másik oldalon erre nincs hely.

A mazda b2500 is ilyen, meg jeep is, meg talán a navarra is, pajero is.

 

A jobb oldali féltengely meg mindig forgat, de nem a bolygóműházat, hanem a napkerék-bolygókerék-napkerék vonalon a baloldali tengelykt, amit a bordázott hüvellyel kapcsol. Nincs hajtónyomaték, nincsenek nagy erők, ha minden igaz olajba is fut, elbírja.

 

Pld mazdánál volt olyan gond, hogy ott a jobb oldali féltengely a bolygóműházban van megvezetettve, csapágyazva. Ugye ez meg öntvény. Addig nincs baj, amig van zsír a féltengelycsulóban, mert addig erőhatások nélkül viszi át a nyomatékot, viszont, ha már nincs benne zsír, akkor a töréséből adódó erőhatások a bolygóműházba betolt féltengely csonkon erősebben jelentkezik, ami kikoptathatja (kikoptatja) a bolygóműház illesztett furatát és lóg a féltengely a difiházban.

 

Én a külső kapcsolásúra szavazok.

 

üdv

 

kisspé

Előzmény: Krinnyi (39714)