Igen, amíg léteztek kézikapcsolású központok, addig voltak ilyen telefonszámok.
Hogy egy ilyet elérjen az ember, otthonról felhívta a 01-et, és kérte a kezelőt, hogy kapcsolja -jelen esetben- Sárbogárd 48-at. Postán pedig le kellett adni egy "Távbeszélőjegy" -et, értelemszerűen kitöltve, és egyszercsak kiszólt a postáskisasszony, hogy a hívott van a vonalban a 2-es számú fülkében.
Ha otthonról kezdeményezett az előfizető ilyen hívást, akkor se azonnal kapcsolták, 10-30 perc, 1 óra múlva visszacsörgött a kezelő, hogy "Sárbogárd a vonalban!" -mivel ezek a kézi kapcsolású központok igen kis kapacitásúak voltak.
(És én még ezt, pontosabban ezek működését, hibaelhárítását tanultam...izé, tanították 1986-tól, szakmunkásképzőben.) :D