áim Creative Commons License 2011.12.30 0 0 38470

Kedves János_2!

 

A nyári vonatozásunk összességében pozitív élmény, de ha már úgyis uborkaszezon van, akkor leírom, hogy milyen idegbaj után tudtunk jegyet váltani.

 

Hét tagú családommal elkezdtünk nyaralást tervezni már tavaly (2009) tavasszal, de akkor rá kellett jönnünk, hogy anyagilag nem bírjuk az aktuális árakat, hamarabb kell gondolkodnunk. Ennek megfelelően 2010 novemberében, amikor kijött a neckermann akciós katalógusa, lefoglaltuk a 2011 évi nyaralást.
Direkt szombattól szombatig, mert kocsi nincs, repülőre nem telik, úgyhogy vonatozni terveztünk. 2011. június 24-én indultunk volna Burgaszba, és egy héttel később szerettünk volna visszajönni.

2010 novembertől a MÁV ügyfélszolgálatánál e-mailben, illetve személyesen a miskolci nemzetközi jegypénztárban is azt az információt kaptam minden érdeklődésemkor, hogy csak a -60. napon kezdik meg a jegyek és helyjegyek értékesítését, addig nincs előfoglalás sem, legyek türelemmel. (utóbb ezt az üzletszabályzatban is megtaláltam). Még a -61. napon is erről tájékoztattak, amikor a menetjegyek árát pontosítottuk.

 

Előrelátóan érdeklődtem a városban, ahol lakom, hogy válthatok-e itt ilyen jegyet (a máv honlapja szerint elvileg igen), de a pénztáros hölgy lesápadt, és gyakorlatilag azt közölte, hogy nem tudja megcsinálni.

 

Húsvét hétfőre, április 25-re esett a -60. nap, így családi program helyett elvonatoztam a legközelebbi nemzetközi jegypénztárig, ahol igen érdekes dolgokkal találtam szembe magam.

- megérkeztem és elmondtam a pénztáros hölgynek, hogy milyen járatra, és milyen jegyet szeretnék.
- kb. 20 perc keresgélés után közölték, hogy ez a vonat "még nincs felnyitva", ezért nem tudnak nekem jegyet adni, jöjjek vissza valamikor később. Azt nem tudják megmondani, hogy mikor van a később, de szerintük pár nap múlva.
- mikor elkezdtem erősködni, hogy én ma ezért utaztam oda, és aznap van az a nap, amikor jegyet szeretnék váltani, mert fontos számomra, hogy biztosan legyen helyünk, akkor telefonálni kezdtek, majd újabb fél óra múlva közölték, hogy nem tudok jegyet venni, mert nem "még nincs felnyitva", hanem "már le van zárva".
- kérdésemre, hogy ez pontosan mit is jelent, azt mondták, hogy már régen le van foglalva az összes jegy.
- ezek után futottam még néhány teljesen felesleges kört az ügyfélszolgálatnál, akik a pénztárra mutattak,  illetve a pénztárnál, akik az ügyfélszolgálathoz irányítottak.
- felhívtam telefonon a 40/49-49-49 számot, ahol a telefonos ügyfélszolgálat szintén azt erősítette meg, hogy a jegyek rég elkeltek, és azt is elmondták, hogy én vagyok az első, aki ezt nehezményezi, tehát alighanem én voltam a legelső az országban, aki a szabályoknak megfelelő időben próbált jegyet vásárolni.

Még aznap hazaérve írtam egy udvarias e-mailt a máv-nak, hogy ez mégis hogyan fordulhat elő, és vajh mit szeretnének tenni a probléma orvoslására. Érdemi választ "természetesen" nem kaptam, csak annyit, hogy "Köszönjük megkeresését! Levelét illetékes kollégáink felé továbbítottuk. Válaszuk megérkezéséig szíves türelmét kérjük."

 

Őrülten kutattam a lehetőségek után (kocsibérlés, repjegy, stb.), de gyakorlatilag arra jutottam, mint egy évvel korábban is, hogy ezeket nem engedhetjük meg magunknak.

 

Topic-társak próbáltak ismeretlenül is segíteni, de nem haladtam, a máv továbbra is hallgatott.

Egy itteni hölgy tartotta bennem a lelket, az ő férje vasutas, próbált utánanézni, hátha segíthet. Bár nem jött össze, a kedvessége maradandó emlék :)

 

 

Időközben felvilágosítottak a MÁV-os ismerősök, hogy a szabadjeggyel rendelkező vasutasok utazási csoportja foglalta le a helyeket. Ez utóbb ráadásul fals információnak bizonyult, nem győztem megkövetni a "megrágalmazottat".

 

A máv 30 napra ígért választ (amikor már régen késő lett volna szervezni bármit), ezért úgy gondoltam, ha nem mozdul a kéz, akkor bizonyára a fejhez kell fordulni.

 

Május harmadikán, munkaidő után írtam egy e-mailt a Nemzeti Közlekedési Hatóság Központ Stratégiai és Módszertani Főigazgatóság Vasúti Igazgatási Főosztályára. Kb ugyanaz volt benne, mint amit ebben ahozzászólásban (abból másoltam ki).

 

Május negyedikén reggel megmozdult a gépezet.
Vasutasok kézről kézre, pontosabban telefonszámról telefonszámra adtak, délelőtt 11-re már volt menetjegyünk oda-vissza, és kusett jegyünk az odaútra, ülőhelyre szóló helyjegyünk a visszaútra.

 

 

Bár ha mindenki tartja magát ahhoz, ami az üzletszabályzatban van, akkor el sem kelle volna jutni eddig a méltatlan helyzetig, utólag visszatekintve összességében nagyon hálás vagyok azoknak az embereknek, akik nem lepattintottak, hanem  foglalkoztak a kínommal.

 

Annyira nem tántorított el a vonatozástól a tavalyi cécó, hogy idén is így terveztünk utazni, de végül találtam olyan olcsón repjegyet, amit nem lehetett kihagyni.

 

Azért ha újra lenne Thesszalonikiig vonat, biztos kipróbálnánk :)