spapda Creative Commons License 2011.12.24 0 0 39514

Nem a szokásos Land Rover vs. japó vitára akartam kilyukadni, hanem a "200+ lóerő vs. tartósság" kérdéskörre, ennek példájára hoztam elő a japán pickupokat, amiknek egy jelentős része munkagép és játszós gép egyben, általában 2.5 körüli TD motorral, nagyjából 100 LE-vel. Ezeket a gépeket sokszor éri fika itt és más terepjárós fórumokon is, de nem egyet ismerek saját környezetemben, mellyel nagyon kevés probléma akad, pedig sok közöttük durván ridegtartás áldozata (pl. céges "bárkiviheti" autó). És ennek részben az is lehet az oka, hogy a motor nem tépi szét a hajtásláncot. Nyilván mindenki tud hozni ellenpéldát, de úgy általában abban mindenki egyetért, hogy ahol sok a ló és newtonméter, ott könnyebben törnek a dolgok, főleg ha picit alulméretezettek is.

 

Az általad leírt szerelési eljárások és hibafelszámolások pedig a ritkaság kategóriába sorolandók, ugyanis a legtöbb tulajdonos a hajtáslánc irányából érkező zajokat nagyobb rádióhangerővel nyomja el, "elvégre ez egy terepjáró, má' mé' esne szét?". Na meg hiába éljük állítólag a netkorszakot, rengeteg ember nemhogy napi szinten nem használ internetet, de ritkán sem, és ez a szerelőkre is igaz. Így hiába van a neten számtalan típushoz kiváló szerelési útmutató, robbantott ábra meg cikkszám, megy a szétbarmolás, "énjobbanértekhozzá", "anyomatékkulcsapunciknakvaló" és az egyéb átlagos hozzáállás. A speciális szerszámot igénylő műveletekről meg ne is beszéljünk. Viszont az is igaz, hogy keveseknek áll rendelkezésre fűtött műhely, csáposemelővel, szerszámokkal. Marad az udvaron/parkolóban kendácsolás, és persze csak akkor, ha már nagyon muszáj.

Szóval majd írd meg a fórumra, ha eladóvá válik a kocsid, a jelek szerint nem nyúlna mellé a leendő vásárló.

 

De ha már az angol vs. japán téma előjött, azért a viborg által is említett féltengely kérdésköre mellett nem tudok elmenni szó nélkül. Mindig osztják a landis fiúk, hogy a japó független felfüggesztés mekkora trágya, mert bezzeg a merevhíd, az mennyivel erősebb, mennyivel jobban terhelhető és mennyivel kevesebb a kopó alkatrész, így sokkal kevesebb vele a gond, aztán úton-útfélen a törött Landy féltengelyekről, rövid élettartamú kuplungról és hardykról, ilyen-olyan szivárgó diffikről, tömítésekről olvasni a fórumokon, aminek persze ugyanúgy oka az előző tulajdonosok hanyag hozzáállása, mint az elpusztíthatatlanság hamis illúziója, meg esetleg tervezési kérdések is (amik ugyanúgy megvannak a japó és germán gépen is). Szóval már csak ezért sem vagyok a rangsorolás híve ("merbezzegagmerciazmindentaláz", "adefenderazegyetlenigaziterepjáró", "alandcruisersoseromlikel").

Előzmény: fejes.i (39512)