fejes.i Creative Commons License 2011.12.24 0 0 39512

Igaz. Amikor viszont költesz rá, nem mindegy, hogy mennyit.

265 ezret futott Discoverym (óra szerint legalábbis, amúgy meg ki tudja) terepváltója zörgött. Nem volt vészes, nem igényelte az azonnali hozzányúlást, de én nem szeretem ezt. Felújítottam, saját kezűleg. Nem vagyok autószerelő (igaz, rendelkezésemre állt rendes műhely).

60 ezer volt a komplett felújítás. Ebből 35 ezer az összes csapágy (NSK, KOYO, TIMKEN, nem kínai), szimering, tömítés, visszajelző kapcsoló, diffi hézagoló lemezek és alátétek összesen;  kb. 15 ezer egy tengely (szétszedés után látszott csak a hibája), 5 ezer gépműhelyes munka meg 5 ezer egy tömítőpaszta (aminek mondjuk csak kis részét használtam, de eddig nem volt.) Létezik hozzá teljes gyári leírás, minden benne van. Ha a nettó időt nézem leszedés-felrakással együtt, akkor mondjuk 4 teljes nap. Ebből egy nap a gyakorlat hiányának betudható, illetve annak, hogy mindent a manual alapján csináltam, tehát azt olvasgatni kellett.

A terepváltó kérdése viszont nem kell nyugtalanítson a következő 100 ezer km-en. Kb. akkor érdemes lekapni és kihézagolni újra a difijét (magyarul kicserélni benne a kopó elemeket és utána hézagolni, ennek az alkatrésze pár ezer ft max.). Enélkül is menni fog, de megérdemli.

A 14 éves autó általam megtett 50 ezer km-én egyszer szorultam mentésre, eldurrant egy hidraulika cső a kormányszervnál, utólag lemosva látszott, hogy súlyosan el volt öregedve a gumi. Azonnal kicseréltem az összes akármilyen gumicsövet a motortérben, kivéve a klímáét, amiatt ugye nem állunk meg. Ez a mutatvány sem volt több 25 ezernél. Az összes gumicső. Ezzel megint nem lesz gond 10 évig.

Az, hogy képes vagyok fenntartani egy ekkora terepjárót, az nagyban köszönhető az ilyen áraknak.

50 ezer km alatt egy visszatérő hiba volt, ami utólag látva megelőzhető lett volna az első javításnál, csak hiányzott a típus ismeret. Ezen túl visszatérő hiba nem volt. Amit megjavítottam egyszer, az jó. (ok, egy darabig szarakodtam a bal első elektromos ablakkal, aztán 12 ezerért egy teljes emelő mechanika csere tartósan megoldotta a dolgot, azóta az is jó.) Kardánkeresztet cseréltem párszor, 3 ezerért darabját.

Gumi alkatrészek, difik, egyebek kell hogy öregedjenek, kopjanak a japó cuccokon is. Legalábbis gazda cimboráim beszámolnak ilyenekről. Csak nem ekkora javítási költségekkel. Tudom, a profi terepjárósoknál ilyesmi nem fordul elő japán autón, meg G mercin, biztos a parasztokkal van a baj :)

 

Előzmény: spapda (39511)