spapda Creative Commons License 2011.12.24 0 0 39511

Na ja. A lóerőmániával kapcsolatban pedig felmerül a kérdés, hogy minek vennéd nagyobb hasznát a terepen (széria állapotú kocsiból kiindulva):

- 200+ LE vagy fullos MT gumi +8cm emeléssel

- 200+ LE vagy csörlő

- 200+ LE vagy hátsó diffizár

Mert szerintem sokkal előbb limitálnak az autó fizikai paraméterei (első-hátsó terepszög, szabad hasmagasság, tapadás), mint a teljesítményhiány. Persze most nem extrém felhasználásról (pl. trialozás) beszélek. Nem ördögtől való a V8 és annak ereje, de azért van élet nélküle is (na de milyen? - kérdezhetné Tie).

 

A gyorsan fogyó alkatrészekről meg az jutott eszembe, hogy pár napja talán pont Szlejer írta itt a fórumon, hogy a sokszor lenézett japó pickupok (jellemzően 2.5TD-k) csak mennek, csak mennek, és a 80-110 ló környéki motorral teszik a dolgukat aszfalton és terepen is. Nyilván nem hibamentesek ezek a gépek sem, de azért jól illusztrálja, hogy értelmes felhasználás mellett a legtöbb feladat megoldható egy "alulmotorizált trágyahordóval" is. És hiába olcsó valamihez az alkatrész, ha sokat áll aknán vagy emelőn a gép, akkor sok időt visz el a bütykölés, amit akár terepezésre is lehetne fordítani. Szomorú azt olvasni a különböző terepjárós topicokban, hogy valaki azért nincs kint a hóban vagy azért skipeli az évvégi márkatalálkozót, mert a gép "nem járóképes", terepváltót/féltengelyt/motort/elektronikát kell bűvölni.

Előzmény: fúrómester (39510)