Krinnyi Creative Commons License 2011.12.17 0 0 39466

A LandRoveres beszólás csak vicc volt!!!! Próbáltam jó sok smile-it tenni mögé! :-))

 

Viszont ha már ennyire belebonyolódtunk, akkor megint had korrigáljak kicsit!

A truetrac, egy torsen rendszerű diferenciálmű.Több fajta áttételezési aránnyal is gyártják

Ezeket általában nem százalékos arányban, hanem 2:1-hez 3:1-hez, de van 5:1-hez áttételezésű is. A Landroverekhez 2:1-hez arányút gyártanak, mert az bírja ki, :-) Toyotához 3:1-hez arányút gyártanak! :-)) Ezt úgy működik, hogy a nyomaték, mindíg a jobban tapadó kerékre jut! És úgy jön ki az arány, pl toyotánál, hogy a kevésbé tapadó kerékre eső nyomaték maximum 3×-osát adja át a tapadó keréknek! Ha az egyik kerék jégen áll és arra a kerékre 100Nm nyomaték adódik a kerék jégen való tapadásából adódóan, akkor a másik keréken, ami az aszfalton áll, ennek a 3×-osa, azaz 300Nm forgatónyomaték ébred. Ebből az is adódik, hogy ha az egyik kerék levegőbe kerül, mivel ott semmilyen ellenállás sincs, így az ébredő nyomaték 0Nm, akkor a földön lévő keréken 3×0Nm ébred, ami ugye szintén 0. Magyarán nincs hajtás! Ez ellen egy kis rutinnal megint csak könnyű segíteni, egy kis bal lábfék, és már suhansz is tovább!

Mivel a nyomaték eloszlása nem 1:1-hez mint egy 100%-os zárnál, lásd locker, hanem ugye pl 3:1-hez, így elméletileg sokkal ideálisabb a nyomaték elosztása.
Autómata váltós autónál, amivel mondjuk nem triáloznak, hanem pl trophyznak, v ponkeresőset játszanak, szóval autómata váltós autónál akár jobb is lehet mint egy locker. Ott mindíg szabad a bal lábad egy kis fékezéshez! Tempós terep autózáshoz, és aszfalton ez a legjobb!

Tehát nem rosszabb mint a locker, csak máshogy jó!  

Előzmény: fejes.i (39464)