markis4x4 Creative Commons License 2011.12.14 0 0 39429

Szia!

 

Magának a féltengelynek elég kicsi a tehetetlenségi nyomatéka, mivel a tömegének jelentős része a forgás tengelyétől nem nagy rádiuszon helyezkedik el. A fékdod ennek az ellentetje.

 

Amikor a motor szögsebessége nől (a főtengely egy körülfordulása alatt), akkor a féltengely a hatás-ellenhatás miatt vissza szeretné tartani, de nem tudja (fékdob nélkül),amikor csökken a fordulat és a fogaknál a terhelődés az egyik fogoldalról a másikra tevődik át (ugyanez a kardán bordájánál), mivel kisebb a tehetetlenségi nyomatéka, könyebben lassul, kisebbet üt a fogra. Ezért nem hallod, ha fékezed a kereket, mert akkor nincs ez a "fogoldalváltás". Magasabb fordulatnál meg nincs olyan jelentős szögsebességingadozás.

 

Az 1 mm-es utés: tolómérővel nem igazán tudod kimérni, indikátorórával kellene.

Ha a tolómérő szára, és a tengely rádiusza, aminek a végéhez mérsz, nem esik egy vonalba, akkor már csal a mérés. Ha felirogatod, hogy melyik csavarnál mennyi ütést mértél, és megrajzolod, akkor tényleges, az ütés, ha fokozatosan több, az egyik csavar felé haladva, onnan pedig csökken. Ha össze, vissza van a mért érték, illetve, ha ugyanannál a csavarnál mást mérsz újból, akkor az mérési pontatlanság.

 

Ha a féltengelyen 1 mm-es radiális ütést mérsz, annak a gumin is 1 mm-nek kell lennie. (Ha axiálisan mérsz 1mm-ert, akkor ha haladsz radiálisan kifelé, akkor az ütés is nől.) Azt már a gumi üti, nem a féltengely.

 

üdv

 

kisspé

 

u.i.: a fent leírtakat már 3 Nissan servicével ezelőtt és úgy néz ki, 30.000 Ft-vel ezelőtt is emlegettem. :o)

Előzmény: Jager74 (39428)