Kicsit továbbgondoltam a dolgot, és annyira nem élheti meg "shock"-ként a motor azt a kis hidegzuhanyt, amit a dermedt olaj okoz.
Egyrészt amit írtál, hogy az olaj hőmérséklete nem mindig van összhangban a víz hőmérsékletével.
Másrészt meg az alumínium jó hővezető, így gyakorlatlag az olaj is érez némi törödést a bemelegítés során.
Ezen kívül amire felér a szelepekig, addigra a furatokban a víz hatására felmelegszik valamelyest.
Ja, és még a legalapabb infórmációk közt is szerepel, hogy az állófűtés ellenére nem megy az indítok és 4000 RPM a parkolóból kifelé.
Az nem hosszabítja a motor élettartamát.
Nem vagyok benne biztos hogy a Renault dCi-ben az olaj fűtő / hűtő a nagy körön van, de majd megnézem. Nem akarok hülyeséget beszélni.