pH03N1xM Creative Commons License 2011.11.19 0 0 5641

Szereltem ilyen motort anno (ez V6), a vizpumpaja kb. fel literes terben van, es ez inkabb turbina, mint vizpumpa, a vizkorben levo kb. 11 liter vizet pillanatok alatt kinyomja ha nem tomitett a rendszer (kb. 15cm atmeroju a vizpumpa). A kis allofutes kazan vizszivattyujanak a vizszallito resze kb. 4-5cm-es. Van egy tartalek vizpumpam valahol, ha megtalalom osszefotozom egy allofutes szivattyuval egyutt, a kulonbseg brutalis.

 

Az allofutesben levo szivattyunal siman at tud keringeni a viz, akkor is, ha nem megy a futes, olyan a kazanon levo szivattyu es a korulotte levo ter kialakitasa (Thermo Top T-nel biztosan, mivel ilyet szedtem szet parat), kocsiknal meg ugye a vizszivattyuhoz kozel van a termosztat altalaban, igy a hutokor szabalyozasat az csinalja. Egyebkent az allofutes szivattyuja atnyomja nalam is a kocsiban levo vizpumpan a vizet, de mivel a termosztatom 83 foknal nyit, a huto fele soha nem jut el a viz (telen, hideg motornal biztosan nem), mert a kazan vezerloje 75C-nal szepen leszabalyozza magat alacsony teljesitmenyre (szinten Thermo Top T-t feltetelezve). Nekem kb. 60 fokra futi fel a vizet mindig (ha a ventillatort kisebb fokozatra veszem allofutes uzemben, akkor kb. 65-68 fok a motorhofok - persze a belter ilyenkor nem olyan meleg), a kocsi muszerfalan levo muszer szerint - diaggal nem neztem meg a motorhofok hogomba erteket a motorvezerlo felol.

 

Mivel az allofutes sorba van kotva a futoradiatorba meno agba, ha az barmikor zarva lenne akkor nem lenne bent futes.

Előzmény: Törölt nick (5640)