Bárdos Imre Creative Commons License 2011.11.09 0 0 20342

De jó, hogy megtaláltad ezt a balesetet! Gyűjtöm ugyanis a balesetben elhunyt utazószemélyzet neveit, az esemény helyével, időpontjával együtt (ennyit megérdemelnek a szerencsétlenek), és ez ideig megfeledkeztem arról, hogy ebben az eseményben is meghalt egy vasutas. Be is írom az Excelbe.

 

Pár szó az eseményről. "1942. január 17-én kb. 10 óra 24 perckor az egyenes állású 424,027 sz. mozdonnyal vontatott 1207. sz.... gyorsvonat Martonvásár állomás 2. sz. vágányon való áthaladás alkalmával a kijárati váltót a 3. sz. vágányról a kalauzkocsival a daruhoz átállni szándékozó 1275. sz. vonat mozdonyára szaladt. Az összeütközés következtében az 1275. sz. vonat 61 676 sz. D kocsija pozdorjává tört, a vonat egyenes állású 323,030 sz. mozdonya a szerkocsitól elvált és a pálya bal oldalára, az anyagárokba fordult, míg szerkocsija kisikolva a pályán maradt. A 424,027 összes tengelyeivel.... kisiklott." Ezen kívül még 3 kocsi siklott, több megsérült, a pálya 19-én 6.30-ig elzáródott.

 

A fűtő nem Takács Imre, hanem Szakács Emil volt Budapest-Ferencváros fűtőház létszámából. Ő valóban a felborult mozdonyon lelte halálát, viszont a kazán felrobbanásáról a véleményes jelentés nem tesz említést, az valószínűleg téves információ volt a lapban. Rajta kívül jelentéktelenül megsérült a 323,030 mozdonyvezetője (ö borulás közben kiesett a mozdonyból, valamint a 424,027 mozdonyvezetője, fűtője, a gyorsvonat vonatvezetője és hét utasa.

 

A baleset oka az 1275. sz. vonat mozdonyának engedély nélküli mozgása volt.

 

 

Előzmény: exSzgDbny (20322)