ttpityu Creative Commons License 2011.11.01 0 0 13187

Ha jár a motor, akkor van kenés N fokozatban is. Amúgy magától is kiteszi, pl. megállófék üzeme esetén. Járó motornál kitenni D-ből N-be nem gáz, bajt nem okoz, ellenben visszatenni, mikor még a hajtott kerék gurul, már igen, vagy nagy motorfordulatnál. Anno a régi prágánál igen, lehetett így spórolni, meg a váltó is kímélve volt, mert az nem tette pihentetőbe lámpánál, vagy megállóban, hanem állandó hajtás volt. De az sem tesz jót, amikor lámpámál áll a busz és nem megállófék van, hanem simán westing, akkor nem teszi pihentetőbe a váltót, az sem tesz neki jót, olyankor igen, westing és N-be. GSR-nél ellenben nyáron kánikulában, folyamatos menetnél viszont néha kényszerből kell kitenni üresbe lámpánál, mert túlmelegszik az olaj és az elektronika a váltóban és olyankor sokszor fulladnak megálláskor, ugyanúgy tolatáskor is, de ezek a típus betegségei.

A wrc-nél (cld-270) is lehet csökkenteni a fogyasztasát úgy, hogy nem gurítod...:), feltéve ha jól van beállítva a bubu...

Előzmény: ikarus266 (13185)