a szakszervizekben kevés a megfelelően motivált, szakmáját szerető szakember
Ez így, ebben a formájában nem igaz.
Másrészt éppen egy olyan rendszert kellene felállítani és működtetni, ami még akkor is tökéletes eredményt ad, ha a dolgozók egyesével nem állnak esetleg a helyzet magaslatán. (Pl. a belső nyilvántartások alapján a munkák delegálása és a munkatársak célzott képzése, az egyéni felelősségi rendszerek kiépítése, a kiadás előtti végellenőrzések tisztességes végrehajtása, a ... szóval csupa olyan dolog, amit a márkák amúgy kötelezően előírnak.)
Ezzel kapcsolatban érdekes élményeket szereztünk a Forddal, ugyanis a Fordnak egész Kelet-Európában mi voltunk a partnerei egy nagyszabású CEM projektben. Nagy általánosságban a román dílerek hozzáállása volt a legjobb, a magyaroké a legrosszabb. Romániában, ha azt mondtad, valamit meg kellene csinálni, másnapra kész volt. Nálunk mindig jött az "azt úgy nem lehet, mert...," meg a "majd azt én tudom, hogyan...".
Mint amikor a tbc-s beteget győzködöd, hogy a saját érdekében le kellene állni a láncdohányzással, és jön azzal, hogy a Winston Churchill is 100 évet élt, pedig folyton ivott és dohányzott.
Én azt látom, hogy nálunk az elmúlt húsz évben teljes káosz lett a fejekben. De ez már egy másik topik témája...