Persze, hogy roppant igazságtalan. De ettől még így van! Ez a szabály is olyan, mint a többi. Akkor működik, ha mindenki betartja.
Hamarabb végra hajtja a fuvarozó a feladatát, ha gyorsan hajt? Igen. Előnyt szerezz ezzel a szabályos társával szemben? Igen. Melyiknek fog előbb felmondani a főnöke?
Veszélybe sodorja az autópályán a forgalommal szemben haladó a többi közlekedőt? Igen.
De nézzük a meglepőbb dolgokat!
Veszélybe sodorja az autópályán megálló (nem a szervíz sávban) a többi közlekedőt? Igen. Szabályosan halad az az autópályán, aki az ilyen módon veszélyeztető autójának neki megy? Nem. Vagyis az (IS) hibás, aki a nyilvánvaló "csaló"-nak neki megy.
Segíti a közlekedőket, aki lakott területen az úttesten kívűl parkolja le az autóját (széles patkán, nem a járdán, vagy a virágágyásban, csak az út mentén) Igen. Szabályt szeg ezzel? Igen.
A legfurább esetek egyike.
Szabályos az, aki indokolatlanúl a belső sűvban halad a megengedett legnagyobb sebességgel? Nem. De kinek árt ezzel? Senkinek, aki szabályos.
Szabályos az, aki gyorsabban hajt, mint a megengedett legnagyobb sebesség? Nem. Akadályozza őt a szabálytalanúl belsősávot használó? Igen.
Melyik a szabálytalanabb? Mindkettő egyaránt szabálytalan. Pont úgy, mint a Te biciklis példádban.
Ha minden résztvevője a közlekedésnek betartja az őrá vonatkozó szabályokat, akkor a KRESZ tök jó és biztonságos, de mindenképpen logikus szabály. Ha valaki nem, akkor inkorrekt és logikátlanná vállik.
Ezért szoktam és hiányolni a rendőrök sokkal határozottabb és sokkal nagyobb arányú fellépését. Mert nem egyszerűen az ő dolguk a szabályok felett örködni, de nekik kötelességük ezt megtenni. Sajnos intézményileg alkalmatlanok erre a feladatra és egyre igazságtalanabb és veszélyesebb, logikátlanabb lesz a közlekedés.