krezidiesel Creative Commons License 2011.08.19 0 0 39139

Terepraliban kilobbizták a dizelekre a 38-as szükitöt, meg a kuler térfogatát is limitálták,meg 1.6-os (ha jol rémlik) a kcm szorzojuk, tehát igy elötérbe kerültek a nagyköbcentis V8-ak.

Amik nagyon jok, ha van valakinek 20000 dollárja egy motorra és nem zavarja 100-on a 60-80 literes fgyasztás...

(meg az állando szopás az elektronikával)

Érdekességképp:

2006-ban Ács Laci abszolut második lett terepraliban egy Nissan Navarrával amiben széria motor, (össz tuning egy általam készitett adagolo és egy átalakitott turbo volt) széria válto(!!!) merev hid hátul stb.

http://www.tereprali.hu/dl/ob_vegeredmeny_2006.pdf

A táblázatban láthato, hogy kik voltak mögötte szinte mind benzines (sok V8) kocsival.

Laci amugy két duplaszorzos versenyt is kihagyott abban a szezonban, saját hibájábol.

 

Offroadba egyébként nem szoktak fenemod felhuzott dizeleket kérni, mert a hajtások nemigen birnák, a másik, hogy senki nem épt motort, hanem bontott, széria motorokat használnak. Az össz tuning egy adagolo, a turbo már sokszor ellentuning amiket feleszkábálnak (meg ahogy...)

De hogy mire jo egy dizel azt inkább azoktol kell megkérdezni akik eredményesen versenyeznek vele.

Vannak szép számmal.

Benzinmotor meg azért se valo terepjároba, mert a villany az örök nyüg az ilyen viszonyok közt.

Nyomocsö nem ázik be.  

Előzmény: Tie (39134)