Megkezdődött a 1016/1116 flotta ETCS L2-vel történő felszerelése
A két kísérleti gép után (1116 044 és 1116 201) 2011.07.11 és 2014. közepe között valamennyi 1016/1116 mozdonyon az Alstom felszereli az ETCS L2 szint mozdonyoldali berendezéseit.
Az ETCS Display még nem kapta meg a hatósági engedélyeket, ezért az MFA egyenlőre marad, minden más* azonban beépítésre kerül. Ez lesz az A1-es integrációs lépés. Az A2-es pedig, amikor a DMI-t is beépítik a MFA-k helyett.
A beépített berendezések és azok kivitelezése hasonló mint a 1116 001-013, az ETCS L1-el szerelt gépeken.
Ezek:
- ETCS központi egység az LZB/PZB szekrényen
- 4db kisautomata a központi egységhez (biztosíték szekrény)
- 2db kisautomata az 1-1 DMI-hez (vezetőállás)
- 1db kisautomata az adattárolóhoz (vezetőállás)
- ETCS zavarkapcsoló a 3-as kapcsolótáblán
- ETCS Display
- * ETCS kényszerfékszelep (DMI-vel együtt kerül beépítésre)
- ETCS nyugtázógomb az ÁSz kapcsoló alatt
A főkeret alatt a két forgóváz között:
- ETCS antenna
- ETCS radar (2db)
- impulzusadó (2db a tengelyvégeken)